Len niekoľko mesiacov po tom, čo Adidas ukončil obchodné partnerstvo s Kanye Westom, Washington Post informoval, že generálny riaditeľ Bjørn Gulden dal tento mesiac najavo, že spoločnosť možno nepredá svoje zásoby Yeezy. Podľa analytikov sa pritom hodnota tejto kolekcie odhaduje na 300 až 500 miliónov dolárov.
Značka príde o stovky miliónov
Minulý mesiac nemecký odevný gigant oznámil, že stále uvažuje o tom, ako zmeniť kolekciu Yeezy. Nech sa však stane čokoľvek, stále to bude mať obrovský vplyv na spoločnosť.
Vo vyhlásení spoločnosť uviedla, že Adidas aj naďalej pokračuje v prehodnocovaní budúcich možností využitia svojich zásob Yeezy, tieto usmernenia už počítajú so značným nepriaznivým vplyvom predaja existujúcich akcií.
„Výnosy sa v tomto roku znížia približne o 1,2 miliardy eur a prevádzkový zisk približne o 500 miliónov eur,“ uvádza sa vo vyhlásení obľúbenej športovej značky. V tejto súvislosti Adidas očakáva, že v roku 2023 budú jeho tržby klesať vysokým tempom.
Spália ich?
Washington Post taktiež uviedol, že jednou z možností, ako sa zbaviť zostávajúcich zásob Yeezy, bolo „doslova ich spáliť“. Generálny riaditeľ však naďalej dúfal, že spoločnosť by mohla zmeniť značku a zároveň sa stať opäť ziskovou.
Dodal: „Som presvedčený, že postupom času Adidas opäť zažiari. Potrebujeme však nejaký čas.“ V októbri spoločnosť oficiálne prerušila vzťahy s kontroverzným raperom po tom, čo začal svoje antisemitské ťaženie na Twitteri.
Adidas vtedy vydal vyhlásenie, v ktorom sa od rapera plne dištancovalo. „Adidas netoleruje antisemitizmus a akýkoľvek iný druh nenávistných prejavov.“