
MTV v ďalších rokoch doslova vyrobila mnohé hviezdy popovej muziky a pomyselne posunula hudobný biznis od miliónov k miliardám dolárov. MTV sa v posledných rokoch podarilo - aj po nástupe Napsteru (internetovej služby umožňujúcej zdieľanie hudobných súborov), potom sociálnych sietí a Spotify - zostať silnou značkou, a to predovšetkým vďaka obmene programu a rýchlej adaptácii v nelineárnom prostredí.
Televízna stanica MTV, s odnožami MTV Dance, MTV Hits či MTV Rock, každoročne v USA udeľuje aj hudobné ceny. Pred 40 rokmi sa na televíznej obrazovke po hláške „Dámy a páni, je tu rock-and-roll” objavil Trevor Horn, ktorý ako líder hudobnej kapely The Buggles začal spievať pieseň Video Killed The Radio Star.
MTV mala na začiatku v rotácii iba 250 klipov. Najprv pomohol import cez oceán a britské kapely, potom si MTV začala vyrábať svoje superstar a ich obsah sama. Napríklad koncom 80. rokov sledovalo MTV pravidelne cez 85 percent Američanov medzi 18 a 34 rokmi.
Kritici sa zhodujú, že práve MTV naštartovala cestu medzi superhviezdy pre Madonnu, Princa alebo Duran Duran, ktorí v 80. rokoch patrili k najhranejším kapelám televízie. Neskôr potom Nirvane, Eminemovi, Willovi Smithovi alebo Britney Spears.
V roku 1985 stanica spoluorganizovala koncert Live Aid na pomoc Etiópii, o rok neskôr sa zase zapojila do kampane Rock Against Drugs (Rock proti drogám). MTV tiež zapálila jednu z iskier, ktoré zapálili fenomén reality show, na jej obrazovkách sa zrodila tradícia unplugged koncertov alebo animovaných seriálov ako Beavis a Butt-head alebo South Park.