Fastfoody sa stali obľúbenou zastávkou pre mnohých Slovákov. Lacná káva či rýchlo pripravené svetoznáme burgre zlákali mnohých, pričom ľudia, ktorí ešte žiadny z nich neochutnali, sa stávajú ohrozeným druhom.
Medzi svetovo najpopulárnejšie franšízy, ktoré fungujú aj na našom území, patrí McDonald’s, Burger King, KFC či sieť kaviarní Starbucks. Ako však informujú Hospodárske noviny, na slovenský trh mieria ďalší štyria hráči. O koho ide?
Wendy’s
Najnovšie sa po expanzii na Slovensko pozerá tretí najväčší reťazec s rýchlym občerstvením. Ide o spoločnosť Wendy’s, v polovici apríla o tom informoval portál tvnoviny.sk. Sieť ohlásila zámer otvárať reštaurácie v strednej aj vo východnej Európe a išlo o súčasť stratégie po vstupe na britský trh v roku 2021.
„V rámci nášho plánu európskej expanzie sa aktívne snažíme využiť náš franšízový model v strednej alebo vo východnej Európe vrátane Slovenska,“ uviedla spoločnosť v stanovisku.
Five Guys
Vo svete obľúbená sieť Five Guys s americkými koreňmi okrem burgerov ponúka napríklad aj hotdogy alebo sendviče. Najbližšia prevádzka k nám je aktuálne vo Viedni, počas tohto roka pribudne v Prahe a výhľadovo zrejme aj v Bratislave.
Za plánovanou expanziou, ktorá by mala prebehnúť v rámci päťročného časového horizontu, stojí spoločnosť Monterock International. Získala povolenie na rozšírenie reťazca v strednej a vo východnej Európe, v Česku bude prvá reštaurácia na Národnej ulici v obchodnom dome Máj v Prahe. Ide však o drahší fastfood, na aký sme zatiaľ na Slovensku zvyknutí.
Popeyes
Na Václavskom námestí otvorila v novembri minulého roka svoju prvú pobočku Popeyes. Ide o americkú sieť reštaurácií, ktorá ponúka jedlo s kuracím mäsom, čím najviac konkuruje práve KFC.
Naši českí susedia boli na nové rýchle občerstvenie takí zvedaví, že niektorí čakali v rade na svoj burger aj 20 hodín. Dnes už je Popeyes aj v Poľsku, zatiaľ nie je známe, kedy príde k nám, no expanziu na Slovensko spoločnosť nevylučuje.
5 to go
Príchod na tuzemský trh vlani avizovala aj spoločnosť 5 to go. V Rumunsku prevádzkuje viac ako 500 kaviarní a do roku 2027 chcú tento počet zdvojnásobiť, pričom 50 z nich bude práve na Slovensku. Informoval o tom portál Worldcoffeeportal.com s tým, že prvé pobočky mali pribudnúť v prvom kvartáli tohto roka.
Aktuálne je jasné, že k tomu dôjde neskôr, no čo sa týka lokality, v úvode expanzie by malo ísť najmä o Bratislavu. Rumunský hráč chce konkurovať predovšetkým sieti Starbucks, čo sa mu môže podariť vďaka pomerne nízkym cenám nápojov.