Bite&Byte
StoryEditor

Boli sme v unikátnom technologickom bistre. Revolučný koncept v Bite&Byte si jednoducho zamiluješ

Miroslav Kamody04.09.2021., 12:00h
Na začiatku vytvorili mobilnú aplikáciu a potom celý reštauračný systém. Jedinečné spojenie moderných technológií a gastronómie na Slovensku predstavilo holistické bistro Bite&Byte, ktoré sídli na Plynárenskej 3E v Bratislave.
Lajkuj Brainee.sk na

Počas jedného z posledných upršaných dní sme dostali možnosť vyskúšať si na vlastnej koži zážitok z nového holistického bistra s názvom Bite&Byte. Na úvod musím hneď povedať, že ti odporúčam stiahnuť si aplikáciu s rovnomenným názvom skôr, ako dorazíš na miesto. Rozhodne nebudeš ľutovať. 

Priamo v nej si totiž môžeš nastaviť svoje vlastné intolerancie či alergie, čo ti vo výsledku uľahčí výber jedál. V aplikácii, pomocou ktorej bistro funguje, vidia zákazníci kompletné zloženie jedál a nápojov. Zároveň si môžeš pridať alebo vymazať rôzne ingrediencie, vybrať stôl a obsluhu, objednať si, zaplatiť a napísať spätnú väzbu. Celý proces tak máš vo svojich rukách.

„Treba klientovi zobraziť všetko, čo je v jedlách použité až na úroveň korenia a prísad, pretože aj tie dokážu spôsobiť nepríjemnosti,“ zhodujú sa Filip Štefanička a Samuel Pokorný, ktorí stoja za týmto konceptom. „My sme si vytvorili databázu cez 1000 surovín, evidujeme 25 nutričných údajov, 5 intolerancií, 6 stravovacích preferencií a iných vzájomných závislostí. Následne sa všetko prepočítava a hodnoty sa zobrazujú klientom. Na to je potrebné mať dáta a aj systém, ktorý to dokáže.“

Bite&

Koncept, aký tu ešte nebol

Koncept holistického bistra Bite&Byte vytvorili podnikatelia Filip Štefanička, ktorý sa venoval farmárstvu a developerskej činnosti a vývojár mobilných aplikácií Samuel Pokorný počas dvoch rokov pandémie koronavírusu. Tá zasiahla všetky odvetvia spoločnosti, vrátane gastro segmentu.

„My máme nový koncept, ľudia sa nám zháňajú možno trochu jednoduchšie ako prevádzke, ktorá počas pandémie hľadala spôsoby ako znižovať straty, a teda utrpela reputačnú stratu.“

​Podnikatelia vysvetľujú, že budúcnosť praje technológiám a prevádzkam, ktoré ich vedia využívať. „Navrhli sme metropolitný koncept, ktorý má potenciál úspechu aj v zahraničí. Zároveň prispôsobujeme našu technológiu tak, aby sme vedeli rýchlo reagovať na nové požiadavky, riešiť donášku, edukáciu a prácu s klientom aj mimo našej prevádzky,“ hovoria podnikatelia.

Tvorcovia si však uvedomujú, že nejde o koncept, ktorý o pár rokov nájdeš v každom meste. Chcú sa preto zamerať skôr na franchising a expanziu do svetových metropol. Ako pre Brainee poznamenal Filip Štefanička, ďalšia prevádzka by sa mala otvárať v Prahe a o všetkom sa momentálne konzultuje. V bratislavskej prevádzke sa zase medzitým dolaďujú všetky detaily.

Bite&

Rýchlo a prehľadne

„Snažili sme sa ju navrhnúť tak, aby bol celý proces čo najrýchlejší. Okrem aplikácie pre klienta máme aj internú aplikáciu a naša obsluha nosí inteligentné hodinky, kde im chodia notifikácie či je potrebné jedlo vyzdvihnúť, alebo si nejaký stôl vyžiadal asistenciu,“ pokračujú majitelia.

V bistre si môžeš objednať aj bez aplikácie, ale prichádzaš tým o rôzne benefity a nemôžeš si upraviť ingrediencie v jedlách. Ja osobne patrím k tým šťastlivcom, ktorí (zatiaľ) nemajú intoleranciu na nič, no aj tak som si nejaké z nich v aplikácii „naklikal”.

Pri jedlách sa mi zobrazilo, či je pre mňa konkrétne jedlo vhodné, neutrálne alebo nevhodné. Pri neutrálnych som si ho vedel prispôsobiť pridaním a odobratím surovín. Dôležité je podotknúť aj fakt, že v Bite&Byte nezaplatíš hotovosťou a nenájdeš tu ani klasické, papierové menu.

„My vnímame hotovosť ako nástroj, ktorý je síce jednoduchý, no prináša veľa problémov a kopec operatívy.“ Čo sa týka samotného menu, tak to je len v digitálnej podobe. „To nám dáva veľký priestor ako varírovať a pravidelne obmieňať ponuku bez nutnosti tlačiť nové menu alebo týždňovú ponuku.“

Eko a zero waste

To však nie je všetko. V ekologickom duchu nájdeš aj ostatné časti prevádzky - bonovacie lístky v kuchyni nahradili prípravným displejom, rovnako aj obsluha má výdajný displej a zariadenie, kde uzatvára objednávky. Účet posielajú elektronicky, v prípade, že si ho nevyžadaš v tlačenej podobe.

Bite&Byte sa snaží smerovať k zero waste ideológii aj tým, že využíva všetky ingrediencie na maximum a pracuje so sezónnymi surovinami. Ekológiu sa tak snaží prenášať priamo do kuchyne. Koncept berie ohľad na udržateľnosť a produkciu odpadu pri príprave stravy.

Bite&

​Technologické bistro tiež disponuje cowork zónou a zasadačkou, ktorú ponúkajú aj pre verejnosť. Ideálna je na pracovné stretnutie či prezentáciu. K dispozícii je aj pódium s projektorom, ktoré je pripravené na prednášky. 

A čo za to?

Nielen v gastro odvetví je problémom správna motivácia zamestnancov a ohodnotenie podľa výkonu práce. To môže viesť k tomu, že odmena za prácu nie je správne nastavená. Holistické bistro Bite&Byte sa preto rozhodlo ísť inou cestou a dávajú percentá z objednávky každému členovi tímu, ktorí na nej pracoval.

„Aplikácia nám práve umožňuje toto veľmi dobre sledovať, a preto vieme aj automaticky odmeny rozdeľovať podľa nášho kľúča, ktorý sme dlho vymýšľali. Myslím, že sme našli spôsob ako dostatočne motivovať náš personál, tak aby odmeny reflektovali výkon.“

Brainee/Miroslav Kamody

Koncept, ktorý stojí za vyskúšanie

Priznám sa, že som si návštevu Bite&Byte naozaj užil. Aplikácia je intuitívna a človek si na ňu veľmi rýchlo zvykne. Poteší aj niečo ako módy (napríklad Po tréningu, Sústredená hlava, Náročný deň či Večerná romantika), vďaka ktorým si vyberieš to pravé pod zub. Osobne sa mi páči aj možnosť rozsiahleho feedbacku či jednoduchej možnosti nechať prepitné. A samozrejme nemôžem vynechať fakt, že som sa naozaj fantasticky najedol. 

Ja som si na úvod doprial Espresso Lungo, kurací Bali Bowl s pridanými batatmi, bounty koláč a BlueAcai nápoj. Za to všetko som zaplatil 18 eur. Prevádzka momentálne funguje v testovacom režime, a preto máš na všetky objednávky 10-percentnú zľavu. A to je niečo, čo sa oplatí vyskúšať - hlavne ak ide o spojenie moderných technológií a skvelého jedla.

Top rozhovor
menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/gastro/biznis, menuAlias = biznis, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
22. december 2024 13:05