Janka, ktorú poznáš skôr z profilu Travel Hacker, v stredu zverejnila nepríjemnú skúsenosť svojich rodičov s cestovnou kanceláriou Kartago tours, cez ktorú vycestovali na dovolenku na Rodos.
Úraz hneď prvý deň
Jej rodičia sa na dovolenku vybrali spolu s partiou. Jednej pani sa stal nepríjemný úraz, konkrétne sa hneď prvý deň nešťastne šmykla na mokrej podlahe v kúpeľni, pričom si zlomila panvu. Do nemocnice ju odviezla sanitka a čaká ju operácia.
Jazyk je niekedy bariérou a aj to by malo cestovanie s delegátkou uľahčiť. „Veď keďže je to dovolenka s cestovkou, je tam delegátka, ktorá hovorí slovensky a tiež grécky alebo aspoň anglicky a vie pomôcť,“ uvádza vo svojom statuse Janka. Lenže skutočnosť bola úplne iná.
Delegátka nepomohla
Ako Janka opisuje, delegátka svoju pomoc neponúkla. „Namiesto toho rodičov stroho odbila s tým, že ona nemôže prekladať ani len teraz v najurgentnejšej chvíli, prvých pár hodín a že nemocnicu si musia vyriešiť sami,“ píše v statuse. Dorozumeli sa napokon pomocou Janky, ktorá na telefóne prekladala všetko, čo grécki lekári potrebovali vedieť.
Cestovná kancelária Kartago sa k celému prípadu vyjadrila následne vyjadrila pod príspevok na Facebooku.
,,Pani, ktorej sa stal nešťastný úraz mala kontaktovať v prvom rade poisťovňu a nahlásiť poistnú udalosť, následne by ju poisťovňa smerovala do nemocnice a zabezpečila aj tlmočnícke služby. Delegát cestovnej kancelárie neslúži ako tlmočník na lekárske účely. Jednak nemá na to ani medicínske vzdelanie a je to úlohou poisťovne," znie reakcia známej cestovky.
„Delegátka a.k.a predajkyňa predražených výletov, ktorá sa po prvom dni vyparí a príde ťa znovu vyzdvihnúť pri ceste domov na letisko nie je pre mňa benefit, za ktorý si mám zaplatiť o 20- 50 percent naviac na to, že si dovolenku booknem s cestovkou,“ dodala Janka.