WavebreakMediaMicro/Stock.adobe.com
StoryEditor

Ako vybaviť interiér auta pred dlhšou jazdou?

PR článok21.07.2023., 00:00h

Netreba zabúdať, že na dlhších trasách spĺňa interiér auta viaceré funkcie. Je nielen priestorom, odkiaľ manévrujeme, ale kde sa najčastejšie zdržiavame v rámci kratšieho oddychu, kde si doprajeme rýchly snack a udržiavame komunikáciu s blízkymi. Interiér auta je na dlhších trasách jednoducho vyťažený. Ako túto situáciu uľahčiť?

Lajkuj Brainee.sk na

Vaničky do kufra skvalitňujú batožinový priestor

Udržiavaný batožinový priestor patrí najmä na dlhších trasách k nevyhnutným v rámci interiéru auta. Paradoxom ale býva podceňovaná starostlivosť a nefunkčná výbava. Tento problém zastrú práve špeciálne navrhnuté vaničky do kufra na udržiavanie čistoty a poriadku. To dosiahneme pomocou výhodného konštrukčného materiálu s prídavnými protišmykovými prvkami a s vyvýšeným okrajom.

Konkrétne pri vaničkách do kufra sa najčastejšie rozhodujeme, či uprednostniť kvalitné gumové alebo plastové. Nemožno zavrhnúť ani jeden z variantov, avšak vo vyťaženom batožinovom priestore sú výhodnejšie gumové vane. Vyplýva to jednak z odolnosti voči nárazom a mechanickému poškodeniu. Sú skladnejšie a zároveň flexibilnejšie. Mnohí ich označujú ako tzv. „húževnaté“ ochranné prvky v interiéri. Veľmi praktické sú aj pre nepriepustnosť. Vyžaduje sa skutočne jednoduchá údržba pomocou saponátu a špongie.

Autokoberce pre ochranu interiéru a pohodlie cestujúcich 

Textilné autokoberce sú ďalším praktickým ochranným doplnkom. Čistejší interiér auta udržiavajú celoročne. Ich hlavnou výhodou je rýchla sacia schopnosť vody, ale aj jej odparovanie, a o to efektívnejšie schnutie materiálu. Ich funkčné vlastnosti vyplývajú z konštrukčných - tvoria ich dve vrstvy, vrchná vláknitá, velúrová a spodná nepriepustná s protišmykovou ochranou.

Špeciálne odporúčanie pred dlhšou jazdou

Najmä v lete za vysokých teplôt zvažujeme, či interiér auta ochladzovať klimatizáciou alebo otvoreným oknom. Najlepšie riešenie je kombinácia a ochladzovanie vzduchom zvonku ešte pred štartom. Klimatizáciu spúšťame až po niekoľkých prejdených metroch, aj to v kombinácii so spustenými zadnými oknami (max. do 5 cm). Až potom prenecháme úlohu len klimatizácii. Pred cieľom ju ale vypíname o niečo skôr, aby sme predišli teplotnému šoku.  

 

menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/biznis/pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
16. september 2024 16:58