Tempo SUPERMARKET reaguje na tieto preferencie a ukazuje, že aj počas sviatočnej nákupnej horúčky sa dá nakupovať s rozvahou a bez stresu.
Predvianočný zhon? Väčšina Slovákov hovorí „nie, ďakujem“
Podľa prieskumu COOP Jednota s agentúrou NMS Market Research Slovakia* až takmer 90 percent Slovákov preferuje pokojný nákup. Tempo SUPERMARKET, ktorý dnes tvorí 110 predajní po celom Slovensku, stavilo na koncept modernej tržnice – s dôrazom na prehľadnosť, lokálne produkty a priateľskú atmosféru.
Zákazníci tu vybavia aj veľký nákup bez stresu a odchádzajú s košíkom plným čerstvých, kvalitných a slovenských výrobkov.
„V rámci rastúceho formátu Tempo SUPERMARKET svojim zákazníkom ponúkame kvalitné produkty s dôrazom na preferencie, chute a vône regiónu, v ktorom sa jednotlivé predajne nachádzajú. A to v spoločnosti ochotného personálu, pre ktorý je celkom bežný osobný vzťah so zákazníkom. Naším cieľom je vniesť rodinnú atmosféru aj do priestorov predajne, aby sa k nám naši zákazníci tešili, odchádzali spokojní, a zároveň mali vo svojom nákupnom košíku všetko, čo potrebujú. Preto neustále rozširujeme sortiment s dôrazom na čerstvosť a ponuku kvalitných slovenských výrobkov,“ uvádza Ján Bilinský, predseda predstavenstva COOP Jednota Slovensko.
Stres zvládame tak, že chodíme tam, kde to poznáme
Až 64 percent ľudí zmierňuje nákupný stres tým, že jednoducho idú do predajne, kde sa vyznajú. Ďalším spôsobom je plánovanie nákupu.
„Z psychologického hľadiska je úplne prirodzené, že ľudia vyhľadávajú prostredie, ktoré dôverne poznajú… Práve preto sa väčšina ľudí vracia do predajne, kde sa orientuje intuitívne a vie, čo môže očakávať,“ vysvetľuje psychologička MSc. Denisa Moravčík Debrecká.
Najväčší nepriateľ nákupov? Zatvorená pokladňa
Slováci veľmi dobre poznajú kombináciu „stres + nákup“, najmä pred Vianocami. Najviac nás rozhodí zatvorená pokladňa. Nasleduje dlhé čakanie v rade a preplnené priestory, ktoré najviac prekážajú práve generácii Z.
„Zatvorená pokladňa je ideálny príklad mikro-stresora… U žien sa častejšie aktivuje stresová reakcia pri narušení plynulosti či starostlivosti o domácnosť, muži zas bývajú citlivejší na čakanie v radoch alebo preplnené priestory,” uzatvára Moravčík Debrecká.
Slováci milujú lokálne
Až 87 percent Slovákov preferuje predajne s bohatou ponukou slovenských alebo regionálnych výrobkov. Tempo SUPERMARKET ich prináša vďaka spolupráci s 1 300 lokálnymi dodávateľmi.
„Vďaka jedinečným lokálnym partnerstvám máme možnosť ponúkať našim zákazníkom v predajniach Tempo SUPERMARKET, ale tiež v ostatných našich predajniach, rozmanitú ponuku slovenských a lokálnych výrobkov tej najvyššej kvality. Mnohé tak nájdu iba u nás. Silno vnímame jedinečné tradície, a s nimi spojené chute i výrobky jednotlivých regiónov. Zákazníci tak u nás nájdu produkty, ktoré by inde márne hľadali. Napríklad v našom pultovom predaji, kde na nich čaká široký výber čerstvých a lokálnych mäsových výrobkov, syrov či lahôdok, dopĺňa Renáta Peťovská, riaditeľka sekcie obchodu a rozvoja maloobchodnej siete COOP Jednota Slovensko.
V predajniach nájdu zákazníci lahôdky, čerstvé pekárske a cukrárske výrobky, tradičné syry, bryndzu, regionálne údeniny či špeciality ako čučoriedkové cestoviny z Oravy. V ponuke sú aj darčekové koše plné výnimočných lokálnych produktov.
Čo sa najviac predáva počas Vianoc?
Medzi top tradičné slovenské potraviny patria chlieb a vajíčka. Slováci často siahnu aj po domácej klobáse, masle, rybách, mede, mlieku, kapuste či vianočnom pečive.
Všetko, čo patrí k sviatočnej kuchyni, zákazníci nájdu aj v 110 predajniach Tempo SUPERMARKET po celom Slovensku.
*Prieskum realizovaný v spolupráci s prieskumnou agentúrou NMS Market Research Slovakia na reprezentatívnej vzorke 1000 respondentov, v novembri 2025