Internet nie je len primárnym spôsobom súkromnej komunikácie, nevyčerpateľným zdrojom memečiek, instagramových postov či reelsov.
Ak pôsobíte lokálne, vaša firma má maximálne 50 zamestnancov a občas máte pocit, že zastrešujete viacero pozícií vo firme, určite sa aj vy môžete označiť za malú firmu. A v tom prípade dokážete oceniť skutočnú hodnotu a výhody internetu ako hybnej jednotky podnikania. Jedna vec je, keď internet vypadne v domácnosti a deti zrazu musia siahnuť po knihách či outdoorovom programe, čo nemusí byť úplne na škodu. Druhá vec je, keď komunikáciu so zákazníkmi, klientmi či dodávateľmi zastrešujete primárne vďaka internetu. Svoje o tom vedia napríklad malí podnikatelia na východe Slovenska.
Nedávno sme vám priniesli text o úspešnej firme, ktorá sa aj vďaka rýchlym technológiám dokázala uchytiť na trhu práce a konkurovať aj väčším firmám v Bratislave. Jej majitelia sa jednoznačne zhodli: Alfa a omega je dostupný a rýchly internet. Ten si riešili viac menej so svojím lokálnym dodávateľom, postupne siahli po najväčších balíkoch, ktoré operátor ponúka a tak nejak intuitívne si nastavili produkt, aby vyhovoval ich potrebám. To sa však príchodom nového produktu na trh zmení a optimalizuje.
Nové trendy
Za potrebou využívať produkty, ktoré sú čo najviac optimalizované na konkrétne podnikanie či druh firmy, určite môže aj zmena v správaní sa firiem. Potvrdzuje to aj Juraj Šlesar, manažér pre B2B segment zo spoločnosti Orange. „Kedysi bola najmä cena produktov pomerne dôležitou hybnou silou pri vyberaní si jednotlivých služieb. Teraz sa to zmenilo. Firmy, aj tie lokálne a malé, sa digitalizovali, zaviedli svoje e-shopy, internetové predajne. Klienti idú viac po kvalite, preto sme boli nútení ísť do vývoja a širšieho poskytovania služieb a najmä brať do úvahy kyberhrozby, ktoré sú čoraz reálnejšie,“ vysvetlil.
Šlesar podotkol, že nemenej dôležitá je dostupnosť služieb najmä vo vypätých obdobiach – pred Vianocami, Veľkou nocou či sviatkom všetkých zaľúbených. Pre menšie firmy môžu byť dlhodobejšie výpadky deštrukčné. To sú momentálne už primárne parametre, podľa ktorých si firmy vyberajú operátora a poskytovateľa internetu.
Aktivuje sa automaticky v prípade výpadkov
„Segment malých a stredných firiem je špecifický vo fixných službách a to najmä preto, že potrebujú mať niečo sofistikovanejšie s vyššími a doplnkovými službami, no zároveň nemajú školených zamestnancov, adminov, ktorí sa vedia následne o taký typ služieb starať. Preto sme vytvorili službu, ktorá je jednoduchá, dá sa jednoducho zriadiť a následne s ňou už klient nemá dodatočnú prácu. Keď tú službu nainštalujeme, odchádzame od zákazníka s tým, že všetko funguje a nemusí už viac nič riešiť,“ dopĺňa Vlado Zaťka, produktový manažér pre B2B segment v spomínanej spoločnosti.
Nová služba je šitá na mieru SME segmentu a unikátna v tom, že zákazník si nevyberá samotnú technológiu, cez ktorú sa chce pripojiť, ale vyberie si profil služby skôr podľa rýchlosti pripojenia (od 10 do 600 Mbps) a tú najlepšiu technológiu v danom mieste už vyberie priamo Orange. Súčasťou riešenia je aj záložné pripojenie, ktoré sa aktivuje automaticky v prípade výpadku primárneho pripojenia, čo je presná reakcia na potrebu živnostníkov či menších firiem.