elements.envato.com
StoryEditor

Outdoor reklama dokáže stále zaujať. Treba však vedieť, ako na to!

PR článok25.04.2023., 00:00h

Mohlo by sa zdať, že v dnešnej digitálnej dobe už nemá outdoor reklama príliš význam. To však vôbec nie je pravda. V prípade, že chcete zasiahnuť široké publikum a budovať povedomie o značke, určite by ste ju nemali ignorovať.

Lajkuj Brainee.sk na

Nie je billboard ako billboard

Mohlo by sa zdať, že billboardy sú akurát tak pre politikov pred voľbami, mobilných operátorov a firmy s poriadne veľkým rozpočtom na reklamu. Zďaleka to tak však nie je a zároveň treba jedným dychom dodať, že billboardy ani nie sú jedinou formou tzv. outdoor reklamy. Koľko na túto formu reklamy nakoniec miniete záleží od lokality a mnohých ďalších faktorov, takže dokáže byť veľmi efektívne popri zachovaní relatívne nízkych nákladov.

Ak otvárate novú pobočku, napríklad ako dentálna hygiena Bratislava, a chcete aby sa o vás ľudia v danej lokalite dozvedeli, tak niekoľko billboardov je výborným spôsobom prezentácie.

Najoriginálnejší nápad vyhráva

Návrh reklamnej outdoor kampane sa oplatí zveriť profesionálom. Akákoľvek svojpomocná príprava grafiky môže celkom ľahko dopadnúť zle a potom sa celá reklama minie účinku. Najčastejšími chybami sú málo výrazné farby, nečitateľné texty a nízka výpovedná hodnota. Treba si uvedomiť, že na pritiahnutie záujmu máte iba pár sekúnd a tak skúste nad celým námetom poriadne popremýšľať. Pri návrhoch vám pomôže aj trénovanie vlastnej schopnosti vizualizovať, ktorú vám pomôžu podporiť napríklad aj fotografické workshopy.

image
elements.envato.com

Zvoľte tú správnu formu

Nevyhnutnou súčasťou úspešnej outdoor reklamnej kampane je výber správnej formy. Nie každý vizuál sa totiž dá rovnako použiť na citylight, billboard či ako potlač výkladu alebo motorového vozidla. K tomu všetkému si treba uvedomiť, že každá z foriem si vyžaduje potlač iného materiálu, v tomto smere preto odporúčame obrátiť sa na odborníkov zo spoločnosti Edon, ktorá sa venuje práve potlači rozličných reklamných materiálov. Zistíte, kedy si vybrať potlač plachty, fólie alebo napríklad papiera.

Prepojte outdoor reklamu s inými formami prezentácie

Efekt outdoorovej reklamy môžete vhodne podporiť a vyťažiť tak zo synergie, ktorú sa vám v rámci celej kampane podarí vytvoriť. Exteriérovú reklamu je totiž možné veľmi dobre kombinovať napríklad s reklamou na sociálnych sieťach, ktorú je možné veľmi efektívne zacieliť aj na konkrétne lokality. Ak teda niekto po ceste domov uvidí váš billboard a chcete sa mu ešte pripomenúť, zacieľte reklamu prostredníctvom sociálnych sietí práve na lokalitu, v ktorej sa vaša outdoor reklama vyskytuje.

Ako pri všetkom, aj pri outdoorovej reklame sa dá urobiť veľa chýb. Nezúfajte preto, ak výsledky na prvýkrát nebudú hneď podľa vašich predstáv.

 

 

Top rozhovor
menuLevel = 3, menuRoute = notsorry/news/biznis, menuAlias = biznis, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
22. november 2024 00:51