Tetsuya Inoue, majiteľ hotela, mal neobyčajnú myšlienku, ako zlepšiť podnikanie v tradičnom japonskom hosteli. Rozhodol sa využiť internet a livestreamovať pobyty hostí na YouTube. Hoci sa to môže zdať ako inovatívny nápad, niektorí to považujú za ďalší krok k dystopickej budúcnosti.
Hostia, ktorí majú záujem o túto ponuku, môžu prespať za 100 jenov (približne 1 dolár) za noc, ak sa podrobia podmienkam livestreamu. Môžu medzi sebou komunikovať cez chat, pričom ich rozhovory zostávajú súkromné, keďže kamera sníma len video.
Existujú však aj isté pravidlá. Hostia si môžu vypnúť svetlo a kúpeľňa nie je v zornom poli kamery. Inoue tiež upozorňuje na dôležité zásady, ako napríklad zákaz nevhodného správania a potrebu chrániť svoje súkromie.
„Tento hotel je veľmi starý a hľadal som nový spôsob, ako prilákať zákazníkov. Naša cena je nízka, takže potrebujeme niečo výnimočné, o čom sa bude rozprávať. Mladí ľudia dnes už toľko nedbajú na súkromie. Niektorí tvrdia, že im nevadí byť sledovaní len na jeden deň,“ uviedol Inoue.
Od začiatku ponuky sa našli už štyria hostia, ktorí využili túto špeciálnu akciu. Kanál „One Dollar Hotel“ na YouTube má už viac ako 1 000 odberateľov a ak dosiahne 4 000 hodín sledovania, Inoue sa pokúsi monetizovať tento obsah. Zatiaľ môžu diváci sledovať aj jeho prácu v kancelárii, keď je izba prázdna.
Tento experiment sa zdá byť kombináciou moderného podnikania a technológie, ktorá otvára otázky o súkromí a etike v digitálnom veku.