Reklamná kampaň Balenciagy si vyslúžila množstvo kritiky.Shoe/Twitter
StoryEditor

Balenciaga novou reklamou prestrelila. Deti pózovali s predmetmi, ktoré súvisia so sadizmom či masochizmom

dvojiDnes.cz24.11.2022., 12:00h

Luxusná módna značka zašla s „faktorom šoku“ pravdepodobne až príliš ďaleko. Zožala na sociálnych sieťach vlnu ostrej kritiky potom, čo zverejnila zábery zo svojej najnovšej sviatočnej reklamnej kampane.

Lajkuj Brainee.sk na

Na nej sú zobrazené deti v spoločnosti mnohých diskutabilných predmetov značky, ako je napríklad medvedík v BDSM postroji (skratka pre zväzovanie, dominanciu a submisivitu, sadizmus a masochmizmus, pozn. red.) alebo psiu vôdzku. Firma sa ospravedlnila a snímky stiahla. Kritiku si vyslúžil aj fotograf, ten sa však bráni, píše sa na portáli iDnes.

Deti a predmety, ktoré sú kontroverzné

Kampaň značka zverejnila na začiatku tohto týždňa, série fotografií mali vianočnú tematiku.  Pózovali na nich deti spolu s ďalšími predmetmi značky, niektoré však boli podľa mnohých až príliš kontroverzné. Napríklad plyšový medvedík v postroji inšpirovaný BDSM.

Medzi doplnkami bola na snímkach aj retiazková vôdzka či psí obojok značky Balenciaga. Na jednej fotografii v rekvizite propagujúcej kabelku pozorní používatelia sietí rozpoznali dokonca stanovisko najvyššieho súdu v prípade detskej pornografie z roku 2008.

„Ospravedlňujeme sa za zobrazenie znepokojivých dokumentov v našej kampani,“ zverejnila Balenciaga ospravedlnenie krátko po začiatku kampane. Dodala, že celú záležitosť berie veľmi vážne a podniká právne kroky proti stranám zodpovedných za vytvorenie súboru a zaradenie neschválených predmetov. 

image

Značka spustila kontroverznú kampaň. Po kritike snímky stiahla

Shoe/Twitter

„Dôrazne odsudzujeme zneužívanie detí v akejkoľvek podobe. Zasadzujeme sa o ich bezpečnosť a blaho,“ uviedla spoločnosť vo svojom vyhlásení. Balenciaga následne stiahla kampaň zo všetkých platforiem. 

Vyjadril sa aj fotograf

Sériu kontroverzných fotografií vytvoril taliansky fotograf Gabriele Galimberti. Tiež sa krátko po zverejnení fotografií stal cieľom ostrej internetovej kritiky. Sám teraz tvrdí, že sa stal terčom „lynču“, a že nad projektom nemal žiadnu tvoriacu kontrolu. 

„V nadväznosti na stovky nenávistných emailov a správ, ktoré som obdržal v dôsledku fotografií, ktoré som vytvoril pre kampaň Balenciaga, sa cítim nútený urobiť vyhlásenie,“ napísal na svojich sieťach. 

image

Kritiku si vyslúžil aj fotograf, ktorý sa však bráni.

Shoe/Twitter

„Nie som v pozícii, aby som komentoval rozhodnutie spoločnosti Balenciaga, ale musím zdôrazniť, že som nebol oprávnený akýmkoľvek spôsobom vyberať ani výrobky, ani modelov, ani ich kombinácie,“ bráni sa fotograf, ktorého snímky sa objavili aj v časopisoch National Geographic, The Sunday Times, Stern, Geo, Le Monde, La Repubblica, Marie Claire a podobne.

menuLevel = 2, menuRoute = notsorry/news, menuAlias = news, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
28. december 2024 13:01