Z akých dôvodov ľudia menia zdravotnú poisťovňu?
Elena Májeková: Podľa našich prieskumov, poistenci najčastejšie zmenia svoju poisťovňu, ak ich poisťovňa v niečom sklame. Napríklad zistia, že im nepreplatí nejakú liečbu alebo lieky, alebo že v jednotlivých benefitoch sú rôzne podmienky, ktoré spôsobia to, že tie benefity sa vlastne nedajú vyčerpať tak, ako bolo sľubované. Ďalšími dôvodmi býva zlá zákaznícka skúsenosť - teda keď sa niekomu nepáči ako s ním poisťovňa komunikuje. No a do tretice – keď sa zmení životná situácia – napríklad - pár sa pokúša o bábätko a nedarí sa mu, tak sa prehlási do poisťovne, kde mu prispejú na asistovanú reprodukciu. Všetky tieto veci motivujú ľudí k zmene.
Čo by sme mali ešte pred tým, než vyplníme prihlášku, dôkladne zvážiť?
Elena Májeková: Zvážiť by ste mali viacero vecí. Napríklad, či má váš lekár zmluvu s poisťovňou, kam sa chcete prehlásiť. Alebo, čo by vám a vašej rodine mohlo pomôcť. Iné potreby majú mladí ľudia s deťmi a iné zase riešia seniori. Keď mám napríklad dieťa, ktoré je viac doma choré, ako v škole, v škôlke, tak si vyberiem takú poisťovňu, kde mu budú až do 18tky preplácať všetky lieky na predpis a kde dostane týždeň kúpeľnej liečby navyše, lebo toto mi reálne pomôže a reálne mi to ušetrí peniaze. Čiže nepozerám na to, kde v ktorej poisťovni je moja suseda, ale na to, čo potrebujem ja a moji blízki.
Je to teda tak, že zdravotná poisťovňa mi naozaj môže pomôcť? Nie je to len o tom, že uhrádza vyšetrenia a lieky, na ktoré mám zo zákona tak či tak nárok?
Elena Májeková: Veru nie. Zdravotná poisťovňa môže pomôcť aj keď ste zdraví – vtedy vás napríklad pozýva na preventívne vyšetrenia, skríningy – aby sa prípadná choroba odhalila čo najskôr. A pomáha aj keď ste už chorí. Naše call centrum napríklad dennodenne rieši problémy ľudí s termínmi u lekára alebo v nemocniciach. Keď nám zavolá poistenec, že je nespokojný s čakacou dobou, tak naši kolegovia hľadajú skorší termín alebo poradia k akému inému lekárovi ísť. Takisto pomáhajú s termínmi na magnetickú rezonanciu alebo CéTéčko. Stáva sa, že zavolá poistenec, ktorému bola diagnostikovaná veľmi vážna choroba a je vo vážnom stave, tak vtedy sa napríklad schvaľuje liečba do 24 hodín, aby ten človek dostal pomoc čo najrýchlejšie.
No a na záver, povedzme si ešte ako sa dá zmena urobiť? Koľko papierov mám kam odniesť?
Elena Májeková: Najlepšie je, že nemusíte chodiť nikam. Zmeniť poisťovňu sa dá aj online cez web a ak máte elektronický podpis, urobíte to aj bez papierov. Druhá možnosť je, ak elektronický podpis nemáte, zazvoní u vás doma kuriér, ktorý vám donesie zmluvy na podpis – postačí ak zanecháte na seba základné údaje a náš operátor Vám ochotne pomôže s prepoistením. Len pripomínam, že ak chcete čerpať všetky výhody a benefity od začiatku nového roka 2022, tak zmeniť poisťovňu treba do konca septembra.
(PR)