Squid Game pobláznil takmer celý svet. Fanúšikovia sa od seriálu nevedeli odtrhnúť a ako informuje Techbox Denníka N, podľa uniknutých dát zvýšil hodnotu Netflixu o 900-miliónov dolárov. Seriál mal premiéru 17. septembra, pričom za menej než mesiac ho videlo rekordných 132-miliónov divákov.
Týmto deväť dielnym počinom režiséra Hwang Dong-hyuka, ktorý scenár napísal ešte v roku 2008, sa inšpirovali aj demonštranti v Južnej Kórei. Tento týždeň vyšli do ulíc, aby požadovali lepšie pracovné podmienky. Nebol to však len taký obyčajný protest. Účastníci sa odeli do červeno-čiernych kostýmov, známych zo seriálu.
Thousands of union workers dressed in #SquidGame costumes to rally for job security in Seoul on Wednesday pic.twitter.com/Tnb0Jh86Kb
— Bloomberg Quicktake (@Quicktake) October 20, 2021
Na demonštráciách sa zúčastnili desaťtisíce členov odborových zväzov, ktorí požadovali lepšie podmienky pre neregulárnych pracovníkov, ako aj zvýšenie minimálnej mzdy. Informuje o tom portál Unilad.
Platy sú biedne
Kameňom úrazu je to, že dočasní a zmluvní zamestnanci nedostávajú plné výhody podľa platného juhokórejského pracovného práva. Ako uvádza Kórejská konfederácia odborových zväzov (KCTU), na zhromaždeniach, ktoré sa konali v trinástich mestách, bolo prítomných približne 80-tisíc členov. Ďalších 550-tisíc demonštrantov sa zúčastnilo na jednodňovom štrajku po celej krajine.
Several union workers dressed in #SquidGames outfit take part in a rally in #Seoul, saying just like in the movie they too are struggling to make a living. They called on the government to improve workers’ rights. Some reports say about 30,000 took part in the rally. pic.twitter.com/tus8vj9KeG
— LIM Yun Suk (@yunsukCNA) October 20, 2021
Tisíce ľudí vyšli do ulíc v kostýmoch a maskách zo Squid Game. Má to však aj svoje opodstatnenie. Seriál rozpráva príbeh o zadlžených ľuďoch, ktorí sa púšťajú do smrteľných detských hier v snahe vyhrať milióny. Niektorí odboroví pracovníci, ktorých citoval Lim Yun Suk, vedúci spravodajského kanálu Channel News Asia v Singapure, povedali, že „aj oni sa snažia zarobiť si na živobytie“. Presne tak, ako postavy v dráme od Netflixu.
Hlavná postava pracovala v juhokórejskom Ssangyong Motors a bojovala s finančnými ťažkosťami a depresiami. Seong Gi-Hun, ktorého odtiaľ v roku 2009 prepustili spolu s ďalšími 2 600 zamestnancami, sa pokúša prežiť. Napriek tomu, že vyskúšal akúkoľvek prácu, nedarí sa mu zarobiť dosť peňazí, a tak spolu s ďalšími ľuďmi vyskúša účasť v Squid Game, kde bojuje o holý život.
Stredajšie zhromaždenie sa konalo aj napriek pandemickým opatreniam, ktoré povoľujú stretnutia do ôsmich alebo desiatich osôb, ak sú v skupine štyria plne zaočkovaní ľudia.
Thousands of workers gathered in Seoul on Wednesday, dressed up in costumes inspired by the Netflix series "Squid Game." They said they too are struggling to make a living, like characters from the show, and called upon the government to improve workers' rights. pic.twitter.com/fCXU34rwRo
— DW News (@dwnews) October 21, 2021