Squid Game od svojho debutu zaujal divákov po celom svete a stal sa historicky najúspešnejším seriálom Netflixu.
Juhokorejský televízny program je o brutálnej súťaži, v ktorej vysoko zadlžení ľudia súťažia o obrovskú finančnú odmenu. Súťažiaci hrajú detské hry, ale ak prehrajú, zabijú ich.
Práve problematika zadlženosti Juhokórejcov zarezonovala. Krajina sa potýka s nedostatkom vhodných pracovných miest pre kvalifikovaných ľudí, prudko stúpajú ceny bývania a kórejské domácnosti sú v miliónových dlhoch. Mladí juhokórejci tak často končia zadlžení, alebo sa snažia zarobiť pomocou veľmi riskantných investícií.
Výrazne sa spomalila aj pôrodnosť, mnoho mladých rodín totiž nemá vhodné ekonomické zázemie na to, aby si zaobstaralo deti.
Práve stotožniteľná téma, pre mnohých zaujímavé a netradičné prostredie a akčnosť seriálu urobili zo Squid Game kasový trhák. Interné dokumenty spoločnosti Netflix, ktoré videla agentúra Bloomberg uvádzajú, že seriál vygeneroval „hodnotu dopadu možného zisku“ 891 miliónov dolárov.
Zároveň pritiahol nespočetne veľa nových užívateľov – v čase, keď sa už zdalo, že každá jedna domácnosť na svete má Netflix predplatený. Čiastka, ktorú Squid Game pravdepodobne zarobí je tak vysoká aj preto, že bol samotný seriál pomerne lacný na výrobu. Stál „len“ 21,4 miliónov dolárov, a teda približne 2,4 milióna za epizódu.
Pre porovnanie – divácky obľúbené seriály ako The Crown alebo Stranger Things stoja zhruba 12 až 13 miliónov za epizódu.
Podľa spomínaných interných dokumentov videlo seriál doteraz 132 miliónov užívateľov. Prekonalo tak doteraj najpozeranejší seriál histórie Netflixu – Bridgerton, ktorý videlo 82 miliónov divákov. Podľa agentúry Bloomberg streamovací gigant v správe uvádza, že 89% ľudí, ktorí si pustili Squid Game, sledovalo aspoň 75 minút seriálu. Ďalej uvádza, že 66% divákov, konkrétne 87 miliónov ľudí, si celý seriál pozrelo v priebehu prvých 23 dní, čo bol online.