💡 Zhrnutie pre tých, ktorí rýchlo scrollujú:
- KPop Demon Hunters sa stal najsledovanejším filmom Netflixu všetkých čias.
- Za pár mesiacov získal 236 miliónov videní.
- Soundtrack obsadil 4 miesta v top 10 rebríčka Billboard Hot 100.
- Film dokonca zarobil ďalších 18 až 20 miliónov v kinách na speváckych projekciách.
Animovaný film KPop Demon Hunters o fiktívnej kupine Huntr/x debutoval 20. júna a okamžite spustil šialenstvo. Za necelé tri mesiace ho videlo neuveriteľných 236 miliónov divákov, čím zosadil z trónu akčný trhák Red Notice (231 miliónov videní od roku 2021). To je výkon, ktorý ukazuje, že K-pop fenomén prenikol ešte hlbšie do globálnej popkultúry, píše portál Engadget.
Spievať a chrániť ľudstvo pred démonmi
Názov hovorí sám za seba - trio k-pop idoliek žije dvojitý život. Popri pódiách totiž tajne chránia ľudstvo pred démonmi. To, čo mohlo pôsobiť ako čisto „šialený koncept“, sa ukázalo ako prekvapivo chytľavý a tematicky silný príbeh. Mladí diváci si film zamilovali nielen pre akciu, ale aj pre témy identity, priateľstva a sebadôvery.
Najväčší šok prišiel so soundtrackom. Hudba z filmu bola taká silná, že hneď štyri skladby sa ocitli v top 10 rebríčka Billboard Hot 100, čo sa ešte nikdy nepodarilo žiadnemu filmovému soundtracku. Pesničky sú na TikToku, hrajú sa v kluboch a pre mnohých sa stali letným soundtrackom roka 2025.
Netflix v kinách
Streamovací gigant využil hype a ponúkol fanúšikom špeciálne „singalong“ premietania v kinách. Aj keď Netflix presné čísla nezverejnil, podľa Variety si počas jediného víkendu zarobil 18 až 20 miliónov dolárov. To je dôkaz, že k-pop fanúšikovia dokážu vyplniť nielen internet, ale aj kinosály.
KPop Demon Hunters sa stal kultúrnym fenoménom, ktorý kombinuje dve obrovské globálne vášne - animáciu a k-pop. Ukázal, že Netflix nemusí stavať iba na hollywoodskych hviezdach a akčných blockbusteroch. Niekedy stačí bláznivý nápad, dobrý príbeh a hudba, ktorú si budete spievať ešte mesiace.