Luxus mahagónu docenil až film
Hasičská stanica číslo 23 sa postarala o poriadnu senzáciu len krátko po svojom dokončení. Radní z Los Angeles kvôli nej mali veľa čo vysvetľovať. Jednak sa stavba, dokončená v roku 1910, dosť predražila. Plánovaný rozpočet prekročila o viac ako polovicu, namiesto tridsaťpäťky prišla na päťdesiatštyri tisíc dolárov. Horšie bolo, že podstatnú časť rozpočtu, dvadsaťpäť tisíc dolárov, prehltlo vybavenie tretieho podlažia. Teda zázemie vedúceho zboru.
Ktorý si, čert vie prečo, nechal kanceláriu obložiť vyrezávaným peruánskym mahagónom a francúzskymi brúsenými zrkadlami. To všetko bolo doplnené o kúpeľňu s vermontským mramorom s luxusnou mosadznou vaňou, do ktorej by sa vošla polovica pohotovostnej jednotky naraz.
Rovnako sa ukázalo, že umiestnenie celej tej luxusne vybavenej stanice vlastne veľmi nenapomáhalo lepšiemu pokrytiu oblastí s vyššími rizikami požiarov. Bolo to skrátka tunel za peniaze daňových poplatníkov, a pre tak sprofanovanú budovu mesto už len ťažko hľadalo nejaké praktické využitie. V roku 1950 tak bola zakonzervovaná a opustená.
Zostala nedotknutá až do roku 1986, kedy si ju povšimli filmári, natáčajúci „akčniak“ s Kurtom Russellom v hlavnej úlohe. Interiéry stanice sa síce filmom Veľké ťažkosti v malej Číne len mihnú, ale v Hollywoode zapôsobili. Preto Hasičská stanica číslo 23 ožila ako titulný priestor základne v dvojke Krotiteľov duchov. A po nich sa potom objavila v Maske, Policajnej akadémii, A-Teame alebo seriáli Chirurgovia.
Hasičská stanica číslo 23 síce nefunguje v boji proti požiarom, svoj dlh spoločnosti od 80. rokov však spláca ako filmový interiér. Objavila sa už viac ako v päťdesiatke filmov, je jednou z vôbec najobsadzovanejších lokalít hollywoodskej produkcie.