1/9Začneme dobre známym príkladom. Séria Mass Efect mala za sebou známu trilógiu dielov a autori chceli fanúšikom spraviť chuť po nie príliš podarenom konci tretieho Mass Effectu. A tak nasľubovali Andromedu: ambiciózny projekt zasadený do známeho sci-fi sveta. Hoci fanúšikovia očakávali nový Mass Effect s nadšením, rýchlo vytriezveli po zoznámení sa s finálnym produktom. Andromeda bola plná škaredých animácií tvárí, nudných misií a odfláknutých scenárov. A napriek tomu, že bola hra vyvíjaná vyše piatich rokov, hlavná práca na nej údajne zabrala len asi rok a pol. Neúspechu nasadil korunu aj zle zvolený dátum vydania, kedy v tesnej blízkosti vyšli úspešnejšie tituly ako Horizon Zero Dawn alebo Nioh.Chris Marasky/Twitter
2/9Príbeh Daikatany už je v podstate hernou históriou. Nová hra od Johna Romera, autora ikonických peciek, ako je Doom či Wolfenstein, mala opäť predefinovať žáner akčných strieľačiek. Hru ale trápili početné odklady a nakoniec vyšla v roku 2000, tri roky po pôvodnom plánovanom dátume. A čo je horšie, ukázalo sa, že inovácia sa nekoná a Daikatana je jednoducho len nezáživnou akciou. Recenzenti Daikatanu častovali výrazmi ako „nehrateľná“, a niektoré dizajnové rozhodnutia nedávali vôbec zmysel. Hier sa predalo len niečo málo cez 40 tisíc kópií a o Daikatane sa hovorí ako o prakticky jednom z najväčších herných prepadákov dejín.Nba Jam (the Book)/Twitter
3/9Aliens: Colonial Marines najskôr fanúšikov nadchol parádnym trailerom so zábermi z hry a očakávalo sa, že Votrelec si pripíše poriadny herný hit. Výsledok ale nebol ďaleko od pravdy. Finálny produkt bol dosť odlišný, než nadšení hráči čakali. Namiesto bombastickej akcie dorazila v podstate len nudná a nezáživná strieľačka s hlúpou umelou inteligenciou a nič moc grafikou. Vydavateľská spoločnosť Sega sa dokonca dostala pod paľbu súdnych žalôb za klamlivú reklamu. Tie prehrala a musela vyplácať tučné odškodné. Príbeh má, samozrejme, dobrý koniec, keďže séria hier s Votrelcom nadviazala s ďaleko podarenejším dielom Isolation.Gordoismyname/Twitter
4/9Anthem mal byť spásou štúdia BioWare po už spomenutom pokazenom Mass Effecte: Andromeda. Hra vyzerala v úvode naozaj nádejne: sci-fi akcie s hrdinami v oblekoch ako vystrihnutých z Iron Mana, v skutočnej next-gen grafike. Mala vytrieť zrak konkurentom, ako je napríklad Destiny. Vo výslednej hre pritom sľúbený mix prvkov vôbec nefungoval. Grafika nebola zas taká úžasná, akciám chýbala dynamika, misie boli nudné a opakujúce sa, a ani technických chýb nebolo v hre úplne málo. Po vydaní navyše Anthem trápili problémy s pripojením sa k herným serverom. Kto by chcel hrať niečo, čo ani poriadne nefunguje? Anthem vydavateľ EA udržoval pri živote ďalšie dva roky, než sa servery hry definitívne vypli.Ign/Twitter
5/9Asasinská séria bola v roku 2014 v podivnom bode. Sérii v tej dobe vládla pirátska tematika a fanúšikovia volali po niečom zase trochu odlišnom. Ubisoft preto sľúbil, že nás nové dobrodružstvo zavedie do novodobých dejín Francúzska a v hre zavítame do ulíc v období Veľkej francúzskej revolúcie. Diel s názvom Unity, samozrejme, aj napriek veľkému záujmu fanúšikov série priniesol niečo, s čím je súčasný hráč bohužiaľ stále dobre oboznámený: úplne príšerný technický stav. Hra bola plná bugov a glitchov do takej miery, že sa za hrou tiahli posmešky naozaj dlhú dobu. Unity sa síce časom dostalo na pomerne obstojnú úroveň technického spracovania, lenže to už časť fanúšikov nad hrou dávno zlomila palicu.Instinct/Twitter
6/9A znovu Ubisoft. Firma chcela trochu odvrátiť pozornosť od strieľačiek Rainbow Six a asasinských RPG a prísť s celkom novou značkou. Úvodné ukážky z hry Watch Dogs boli naozaj pôsobivé. Schyľovalo sa k senzácii? Ani náhodou. Hra Watch Dogs si vykoledovala predovšetkým posmešky za výrazné rozdiely medzi propagačnými materiálmi a výsledným produktom. Grafika nebola zďaleka taká dobrá, hernému svetu chýbali detaily a titul doplácal na repetitívnu hrateľnosť. Hoci boli Watch Dogs vlastne len ďalší z mnohých „klonov GTA“, Ubisoft aj vlažné reakcie na prvý diel nakoniec prijal ako úspech a dnes už je to séria s tromi dielmi.The Game Awards/Twitter
7/9Príbeh hry No Man‘s Sky je trochu odlišný, sprevádzal ho veľmi podobný scenár, ako u už spomenutých titulov. Ambiciózny projekt pred vydaním nadchol herný svet bombastickými sľubmi s nevídane veľkým herným svetom, lenže... Finálny produkt bol prázdny a nudný. Vôbec nepripomínal sľuby autorov, a pokiaľ sa niečím po štarte preslávil, tak predovšetkým posmeškami zo strany hráčov. Niektoré plánované funkcie navyše chýbali úplne. No Man‘s Sky je jednou z výnimiek, pretože sa autori po úvodnej kritike nevzdali a dali všetko do poriadku. Čo viac, o hru sa starajú dodnes. Je vidieť, že len uponáhľali vydanie a celú dobu boli pripravení hre venovať potrebnú starostlivosť.Thadiatorgaming/Twitter
8/9Cyberpunk 2077 asi nie je treba dlho predstavovať. Hra si prešla naozaj dlhým vývojom, záujem o ňu potom vybičovali predovšetkým ostatné skvelé projekty od poľského štúdia CD Projekt. Od Cyberpunku 2077 sa toho čakalo naozaj veľa. Aj tu bolo počiatočné sklamanie hráčov zavinené zlým technickým stavom, a to predovšetkým na herných konzolách. Situácia zašla až tak ďaleko, že Sony muselo kvôli sťažnostiam zastaviť predaj hry na Playstation 4. Cyberpunk 2077 pritom v jadre nie je vôbec zlá hra.David/Twitter
9/9„Hail to the king, baby!“ Duke Nukem, ikonická herná postava 90. rokov, mal zavŕšiť svoju slávu dielom s podtitulom Forever, ktorý autori oznámili v roku 1997. Duke Nukem Forever prišiel o nadšenie hráčov už počas neuveriteľne dlhého vývoja. Nádeje na to, že si titul raz zahráme, samozrejme neutíchali. Po početných zmenách v autorských radách, výmene herného enginu a kompletných prepracovaniach nakoniec Duke Nukem Forever vyšiel v roku 2011. Výsledok za 14 rokov čakania vôbec nestál. Hra pôsobila naozaj zastarane, skoro až ako také „retro“, ale v zlom slova zmysle. Duke Nukem mal skrátka radšej zostať v 90. rokoch.Shadowking53 - #playtfh Combo Breaker 2023/Twitter