Ruský reťazec so zdravými potravinami VkusVill čelil kritike na sociálnych sieťach. Dôvodom bola najmä internetová reklama, v ktorej výrobky propagovala lesbická rodina, uvádza portál strategie.hnonline.sk. Reklama bola však určená ľuďom starším ako osemnásť rokov. Od roku 2013 je totiž zákonom zakázané propagovať v Rusku homosexualitu medzi maloletými. Taktiež sú v Rusku zakázané svadby medzi homosexuálnymi pármi a adopcie detí homosexuálmi.
„Bol to prvý prípad, keď predstaviteľov LGBT komunity podporila tak veľká ruská značka,“ napísal server Spletnik.ru. „Rodina nie je len príbuzenstvo či pečiatka v dokladoch. Rodina, to sú ľudia, ktorých milujeme. Tí, koho možno kedykoľvek podporiť a chrániť,“ uvádzalo sa v popisku reklamy.
Rusko patrí medzi krajiny s najnižším hodnotením v rámci každoročného prieskumu práv LGBTQ v Európe. Preto nie je prekvapením, že táto reklama vyvolala búrlivé reakcie medzi spotrebiteľmi. Mnoho ľudí ju označilo za propagandu, iní boli nadšení a pochvaľovali si takúto súdržnosť obchodného reťazca s LGBTQ komunitou.
Tradičná rodina s rovnakým sloganom
Hrdinky reklamy sa ale podľa médií zakrátko stali terčom hrozieb a sprostých urážok. Možno aj to bol dôvod, prečo ju cez víkend odstránili. Šéf maloobchodnej siete Andrej Krivenko a jedenásť hlavných manažérov reťazca sa navyše za zdieľanie takéhoto reklamného obsahu ospravedlnili a chybu oľutovali.
„Reklama sa bolestne dotkla citov veľkého počtu našich zákazníkov, partnerov a dodávateľov. Nechceli sme byť zdrojom rozbrojov a nenávisti.“ S týmto tvrdením však nesúhlasia tí, ktorí vyjadrili reťazcu podporu. Podľa nich ide o zbabelosť obchodníkov a reťazec vyzývajú k bojkotu.
Pod týmto ospravedlnením je viac ako 30-tisíc komentárov, niektoré z nich označili ospravedlnenie reťazca za „výhovorky“ či „hanbu“. „Namiesto snímky lesbickej rodiny, ktorú tvoria matka Juma, dcéry Mila a Alina a takisto Alinina priateľka Ksjuši, teraz reťazec VkusVill propaguje tradičnú rodinu. A to s rovnakým sloganom,“ uvádza portál strategie.hnonline.sk