
Je prirodzené, že z rozmachom nejakého odvetvia musia prísť jasné limity, aby sa mohlo všetko udržať na uzde. Aj preto, po vzore ostatných krajín, vzniká na Slovensku Kódex influencer marketingu. Informoval o tom web Content agency.
„Ešte v roku 2016, keď som založila Asociáciu blogerov, vznikol prvý Etický kódex. Už v ňom sú zakomponované veľmi dôležité princípy toho, aby blogosféra na Slovensku fungovala a aby bol tento inštitút trvalo udržateľný. Kódex chránil blogerov a zároveň aj značky,“ vysvetlila Jana Malaga, CEO Content agency.
Dnes to už ale nie je iba o blogeroch. Vplyvom Instagramu, YouTube a iných sociálnych médií sa do popredia dostáva veľmi veľa persón. Spolupráce s influencermi sú stále na vzostupe, a tak potreba kódexu nevznikla zo dňa na deň, ale kontinuálne,“ dodáva špecialistka na influencer a content marketing.
Tvorcovia sa inšpirovali zahraničnými a hlavne českým kódexom. Na projekte slovenského Kódexu influencer marketingu dnes participuje nielen IAB Slovakia, ale aj Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA) a projekt podporujú aj významné autority, ako sú Rada pre reklamu a Slovenské združenie pre značkové výrobky.
Podľa tvorcov je absolútnou nevyhnutnosťou označenie reklamy a spolupráce. „Aj vďaka tomu by zo slovenského Instagramu mali zmiznúť pochybné praktiky, ako je označenie spolupráce na konci textu v zhluku desiatich rôznych hashtagov, nejasné označenia reklamy či prosté neoznačenie platenej spolupráce,“ píše sa na webe.
Okrem toho však bude kódex definovať práva a povinnosti oboch strán či ochranu detí a maloletých. „Projekt slovenského Kódexu influencer marketingu finišuje a v najbližších mesiacoch bude predstavený verejnosti,“ píše sa v závere príspevku.