Unsplash/Mateus Campos Felipe
StoryEditor

Žiadne neoznačené spolupráce a „kódiky”. Na Slovensku vzniká kódex influencer marketingu

Miroslav Kamody22.10.2021., 15:15h
Influencer marketing je dnes už takmer všade. Aj preto je najvyšší čas nastaviť mu jasné hranice.
Lajkuj Brainee.sk na

Je prirodzené, že z rozmachom nejakého odvetvia musia prísť jasné limity, aby sa mohlo všetko udržať na uzde. Aj preto, po vzore ostatných krajín, vzniká na Slovensku Kódex influencer marketingu. Informoval o tom web Content agency.

„Ešte v roku 2016, keď som založila Asociáciu blogerov, vznikol prvý Etický kódex. Už v ňom sú zakomponované veľmi dôležité princípy toho, aby blogosféra na Slovensku fungovala a aby bol tento inštitút trvalo udržateľný. Kódex chránil blogerov a zároveň aj značky,“ vysvetlila Jana Malaga, CEO Content agency.

Dnes to už ale nie je iba o blogeroch. Vplyvom Instagramu, YouTube a iných sociálnych médií sa do popredia dostáva veľmi veľa persón. Spolupráce s influencermi sú stále na vzostupe, a tak potreba kódexu nevznikla zo dňa na deň, ale kontinuálne,“ dodáva špecialistka na influencer a content marketing.

Freepik/haritanita

​Tvorcovia sa inšpirovali zahraničnými a hlavne českým kódexom. Na projekte slovenského Kódexu influencer marketingu dnes participuje nielen IAB Slovakia, ale aj Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA) a projekt podporujú aj významné autority, ako sú Rada pre reklamu a Slovenské združenie pre značkové výrobky.

​Podľa tvorcov je absolútnou nevyhnutnosťou označenie reklamy a spolupráce. „Aj vďaka tomu by zo slovenského Instagramu mali zmiznúť pochybné praktiky, ako je označenie spolupráce na konci textu v zhluku desiatich rôznych hashtagov, nejasné označenia reklamy či prosté neoznačenie platenej spolupráce,“ píše sa na webe.

Okrem toho však bude kódex definovať práva a povinnosti oboch strán či ochranu detí a maloletých. „Projekt slovenského Kódexu influencer marketingu finišuje a v najbližších mesiacoch bude predstavený verejnosti,“ píše sa v závere príspevku.

menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/kultura/socialne-siete, menuAlias = socialne-siete, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
17. apríl 2024 01:44