Keď sa tento rok 8. mája v predvečer osláv Dňa víťazstva Ruska v druhej svetovej vojne na medzinárodnom veľtrhu RUSSIA EXPO konal slávnostný ceremoniál, počas ktorého dostávali ocenení zástupcovia ruských dobrovoľníckych organizácií, ako odmenu za svoju aktivitu získali tašky s oblečením značky Putin Team Russia. Tie im osobne odovzdával módny návrhár a tvorca tohto brandu Dmitrij Šiškin, píše portál iDnes.
Filozofia značky uvádzanej niekedy pod skratkou PTR má stáť na „aktívnom vlastenectve, sebavedomom osobnom postoji a zdravom životnom štýle“, ako hovoria stránky brandu. „Značka vo svojich produktoch odráža národné symboly našej krajiny, krásu a silu Ruska,“ hovorí Šiškin.
Pod dohľadom ministerstva
Značka Putin Team Russia vznikla celkom nedávno. Keď sa Šiškin v lete roku 2020 počas stretnutia venovaného rozvoju ruského spracovateľského priemyslu stretol s Putinom, navrhol mu, že pre neho nechá ušiť osobnú sadu oblečenia pod jeho vlastnou značkou. Hlava štátu súhlasila.
Šiškin potom oblečenie Putinovi odovzdal. Čoskoro nato vznikol nápad ponúknuť ich aj ďalším zákazníkom. Garantom celého projektu od prvotného nápadu až po realizáciu je ruské ministerstvo priemyslu a obchodu. Na jar 2021 získali teplákové súpravy Putin Team Russia značku kvality.
Roku 2021 sa v Moskve slávnostne otvoril prvý kamenný obchod tejto značky. Už dlho predtým Šiškin nezabudol informovať o úspešnom ťažení ruské médiá. „Zmluva s moskovským letiskom Šeremetevo bola podpísaná, stavba pavilónu sa už začala,“ uviedol v roku 2021. Ceremoniálu sa zúčastnilo niekoľko ruských predstaviteľov a známych športovcov a hudobníkov.
Je to sotva rok, kedy ruská tlačová agentúra TASS oznámila, že značka úspešne expanduje. Chystá otvoriť predajne v Číne, Indii a Spojených arabských emirátoch. Podľa Šiškina majú potenciálni zákazníci z rôznych zahraničných krajín o výrobky tejto značky veľký záujem.
„Často vidíme snáď ešte väčší záujem a dopyt po značke Putin Team Russia z partnerských krajín,“ uviedol Šiškin. Značka má podľa neho jasné meno a ruský prezident patrí medzi najobľúbenejších svetových lídrov v Ázii a na Blízkom východe. „Sme presvedčení, že dopyt po výrobkoch bude vysoký,“ poznamenal módny návrhár a podnikateľ.
Ako rozptýliť stereotypy
Za necelé dva roky obchod otvoril viac ako dvadsať predajní v rôznych regiónoch Ruska od Kaliningradu až po Vladivostok. Podľa Šiškina budú v najbližších mesiacoch otvorené predajne na letiskách ďalších troch ruských miest: Petrohradu, Kazane a Jekaterinburgu.
Do konca roku 2024 sa má sprevádzkovať tridsaťtri nových predajní s výrobkami spoločnosti v ruských mestách s jedným miliónom a viac obyvateľmi. „Ďalším krokom budú obchody v Číne, Indii a Spojených arabských emirátoch do konca roku 2024. Značka sa stáva medzinárodnou. V budúcnosti plánujeme vstúpiť na trhy juhovýchodnej Ázie a Blízkeho východu,“ upresnil Šiškin.
Uviedol tiež, že spoločnosť sa v súčasnosti zaoberá výrobou vlasteneckých kolekcií zameraných na účastníkov špeciálnej vojenskej operácie na Ukrajine. Všetky modely sú navrhované a vyrábané v ruskej továrni v Jekaterinburgu.
Portál iDnes patrí do portfólia vydavateľstva Mafra, ktorého súčasťou je aj Brainee.