KFC
StoryEditor

“Za rovnakú prácu rovnakú plácu,” tvrdí KFC

Natívny obsah15.11.2023., 12:00h

Európsky deň rovnakého odmeňovania sa sieť reštaurácií KFC rozhodla pripomenúť odvážnou zmenou – muža vo svojom logu po 60 rokoch vymenila za ženu.

Lajkuj Brainee.sk na

Podľa údajov Eurostatu zarábajú ženy v Európskej únií v priemere o 12,7 % menej ako muži.  V podstate je to to isté, akoby od 15. novembra do konca roka už nedostali žiadnu mzdu. Preto sa tento deň symbolicky stal Európsky deň rovnakého odmeňovania. Na Slovensku sú ženy znevýhodnené dokonca až o 16,6 %.

Spoločnosť Queensway Restaurants známa svojou sieťou reštaurácií KFC proti tejto štatistike bojuje a ženy aj mužov odmeňuje férovo, bez diskriminácie.

„Ako žena na manažérskej pozícii som živým dôkazom toho, že v našej spoločnosti sú naozaj  ženy a muži vnímaní úplne bez rozdielu. Rátajú sa tu schopnosti, cieľavedomosť či nadšenie a tie nepoznajú pohlavie. Preto by ho nemala poznať ani výplata.“ Vysvetľuje postoj k platovej rovnosti Barbora Čermáková, marketingová manažérka KFC.

KFC vo svojom úsilí ide ešte ďalej a na problém nerovnosti platov upozorňuje odvážnym krokom. Na jeden deň mení svoje tradičné logo, ktoré už 60 rokov zobrazuje tvár zakladateľa Harlanda Sandersa, na ženu. Tá bude reprezentovať všetky zamestnankyne, ktoré za značkou KFC neodmysliteľne stoja.

image

Zmena loga KFC

KFC

“V našej spoločnosti platí rovnosť. To znamená, že všetky ženy majú rovnaké príležitosti ako muži, bez rozdielu,” dopĺňa Petronela Kozárová, recruitment manager spoločnosti Queensway Europe.

Nové logo objavíte práve dnes, počas Európskeho dňa rovnakého odmeňovania, na donáškových službách, sociálnych sieťach, stránke spoločnosti a dokonca aj nad vstupom do najväčšej prevádzky KFC, v bratislavskom Auparku.

Práve 15. novembra si budú môcť zákazníčky navyše vychutnať svoju objednávku s príznačnou zľavou 16,6 %, ktorá symbolizuje aktuálnu nerovnosť platov na Slovensku. Viaceré osobnosti, ktoré sa o rovnosť mužov a žien zaujímajú, dnes dostali aj špeciálnu zásielku kuraťa s novým logom.

image
KFC

„Logo je pre značky niečo ako svätý grál a zasahovať doň je prísne zakázané. Rovnako prísne zakázané by však malo byť aj diskriminovať ženy nižšou mzdou, a preto sme sa rozhodli zasiahnuť. Nemohli sme sa ďalej prizerať, ako niektoré slovenské firmy zaostali v minulom storočí,“ dopĺňa k odvážnemu kroku značky Agnieszka Imsirovic, Head of Marketing and Supply Chain Queensway Europe/KFC.

V radoch KFC aj v materskej spoločnosti Queensway je pomer mužov a žien 50:50, na manažérskych pozíciách sú ženy dokonca v prevahe. O voľné pozície v oboch spoločnostiach sa môžete uchádzať na stránke Profesia.

 

 

Top rozhovor
menuLevel = 4, menuRoute = notsorry/news/gastro/nove-trendy, menuAlias = nove-trendy, menuRouteLevel0 = notsorry, homepage = false
19. december 2024 13:11