Keď sa v decembri ochladilo, tak Cindy Luová začala do kancelárie nosiť huňaté pyžamo. Nosenie pyžama do práce sa pre ňu za krátku dobu stalo zvykom a čoskoro sa už ani neobťažovala nosiť rovnaký spodný a vrchný diel a brala si na seba jednoducho to, v čom sa cítila najpohodlnejšie, uvádza sa na portáli iDnes.cz.
Pohodlnosť je prednejšia
O niekoľko mesiacov neskôr zdieľala svoju fotografiu na sieti Siao-chung-šu, činskej napodobenine Instagramu, kde už podobné snímky s označením „nechutné outfity v práci“ zverejňovali desiatky tisíc mladých zamestnancovi. „Chcem jednoducho nosiť, čo sa mi zachce. Nemyslím si, že má cenu míňať peniaze za oblečenie do práce, keď tam len sedím,“ vysvetlila 30-ročná Luová, ktorá pracuje ako interiérová dizajnérka vo Wu-chane.
Neochota plniť očakávania ohľadom vhodného vzhľadu v práci odráža podľa amerického denníka rastúcu nechuť mladých Číňanov usilovať sa o život plný ambícií a snaženia sa, ktorý bol typický v predchádzajúcich rokoch. Na pozadí toho, ako spomaľuje hospodársky rast a sľubných príležitostí je menej, mladých to ťahá k trendu, ktorý sa nazýva „ľahnúť si na chrbát“. Usiluje sa o pohodový životný štýl bez zbytočných komplikácií.
Trend a diskusie
Z nosenia čo najležérnejšieho oblečenia do kancelárie sa stal trend na čínskych sociálnych sieťach, keď používateľka s prezývkou Kendou S- zverejnila video na platforme Tou-jin (podobné TikToku), v ktorom ukázala, v čom chodí do práce.
Mala na sebe hnedý chlpatý sveter po kolená, kockované pyžamové nohavice, ružovú prešívanú bundu a huňaté hnedé papuče. Vo videu sa jeho autorka zverila, že ju kvôli jej outfitu niekoľkokrát napomenul nadriadený a jej vzhľad označil za nechutný. Video získalo vyše 735 tisíc lajkov a vyše milión používateľov ho zdieľalo.
Označenie „nechutné outfity v práci“ sa potom rozšírilo na niekoľkých činských sociálnych sieťach. Používatelia sa začali predbiehať, kto si oblečie najodpudivejšie oblečenie. Na sociálnej sieti Weibo súvisiaci obsah videli stovky miliónov ľudí a vznikli tam diskusie, prečo sa mladí ľudia nechcú v dnešnej dobe špeciálne obliekať do práce.
Portál iDnes patrí do portfólia vydavateľstva Mafra, ktorého súčasťou je aj Brainee.