Za stúpajúcu popularitu elektrických automobilov môžeme poďakovať, samozrejme okrem iných výrobcov, i americkej spoločnosti Tesla. Tá svoje elektromobily ponúka zákazníkom už dlhé roky a verila im vcelku dávno predtým, než sa stali vyhľadávanou možnosťou značiek pre zvládanie emisných limitov a plnenie náročných eko noriem.
Vo svojich útrobách nosia modely automobilky Elona Muska techniku, ktorá v top verziách poráža aj výkonné vozidlá so spaľovacím motorom a zároveň sa môžu v podstate navzájom dojazdom na nabitie a natankovanie rovnať. Nie je totiž ničím výnimočným, keď elektromobily Tesly disponujú možnosťou absolvovať na plnú kapacitu batérie viac než 500 kilometrov.
Aj "ľudový" Model 3 má v prevedení Long Range atakovať 580 kilometrov a necelých 600 kilometrov (certifikovaný EPA dojazd 597 km) má novo zvládať vo verzii Long Range Plus tiež športovo-úžitkový Model X. Jedno však majú vozidlá americkej značky Tesla spoločné - interiér nie je oproti konkurentom z prémiových radov nijak ohurujúci.
Netvrdíme, že nie je príjemný na cestovanie alebo je nekvalitný, len môže byť pre mnohých nevýrazný a až príliš minimalistický. Výrobca totiž dáva prednosť uhladenosti, jemnosti a napríklad takmer všetky tlačidlá integruje do dotykovej obrazovky. Ak však túžite po väčšej noblese v kabíne, riešením môžu byť úpravárenské firmy.
Príkladom je bulharská spoločnosť Vilner, ktorú využila pred Vianocami i manželka jedného majiteľa elektromobilu Tesla Model X. Pre partnera si ako vianočný darček vyžiadala kompletnú dizajnovú prerábku kabíny tohto elektrického športovo-úžitkového vozidla, pričom zameranie znelo aj napriek ponechaniu "voľných rúk" úpravcovi zdá sa jasne - prvotriedne materiály, kvalita a luxus.
A následná majiteľova návšteva spoločnosti po obdržaní úchvatného daru za účelom vrúcneho poďakovania asi vraví za všetko. Finálny výsledok je nepochybne dych berúci, veď si len pozrite podrobné snímky v našej galérii vyššie.
Hoci sa po technickej stránke na vozidle nemenilo nič a na karosérii potom pribudol iba červený znak "T" (ako nos Rudolfa) či zatmavené svetlomety, z vizuálneho hľadiska je dopodrobna prepracovaný práve interiér. Prím tu hrá kravská koža, ktorá je pre vyzdvihnutie športového ducha obohatená aj o brúsenú kožu Alcantara či červené kontrastné prešívanie a linky.
Významnú úlohu zohráva v kabíne novo taktiež karbón a zmeny sa podpísali v zásade na každom diely. Vylepšené sú tak panely dverí so špičkovo zvládnutým dizajnovým diamantovo tvarovaným obložením, palubná doska, strop či multifunkčný volant sú následne potiahnuté Alcantarou a karbón si našiel miesto okrem iného aj na stredovej lakťovej opierke.
Že si úpravca dáva záležať aj na malých detailoch dokazujú prepracované štýlové bezpečnostné pásy s prešívaním. Dúfame len, že majiteľ disponuje vo svojej výbave tiež kvalitnými rukavicami na šoférovanie alebo ich dostal spolu s úpravou auta pod stromček, v opačnom prípade totiž krásne vypracovaný volant s brúsenou kožou nezostane príliš dlho pekný. A čo cena? Tú úpravca už tradične nezverejnil, no malá suma to teda určite nebude.