StoryEditorToto sú najčastejšie mýty o zimných pneumatikách. Prezúvanie rozhodne nepodceňuj
11.03.2021, 12:01
Toto sú najčastejšie mýty o zimných pneumatikách. Prezúvanie rozhodne nepodceňuj:
Reklama
Kliknutím na šípku pokračujte v prezeraní galérie
1/4TopSpeed
2/4Zimné obutie pneumatík by v tomto čase malo byť rozhodne samozrejmosťou, no treba skontrolovať aj ich stav. „Zimné pneumatiky by mali mať hĺbku dezénu viac ako štyri milimetre. Hlboký dezén lepšie drží smer, pneumatiky majú výrazne kratšiu brzdnú dráhu a dokážu tak udržať auto na ceste aj v extrémnych podmienkach,“ upozorňuje Peter Kundlák. Obdobne pred cestou určite skontrolujte, či nemajú pneumatiky praskliny či iné poškodenia, ktoré by sa vám na ceste mohli vypomstiť. Skontrolujte aj tlak v pneumatikách. Ak je pneumatika podhustená, môžete ju preraziť na jame, ktorú pod snehom nezbadáte a najmä na slovenských cestách ich je počas zimy naozaj veľké množstvo. Vážna dopravná nehoda hrozí aj pri prehustených pneumatikách. Pneumatika sa dotýka vozovky len stredom dezénu, čím nemá nielen potrebnú trakciu, ale môže sa dokonca pretrhnúť.Pixabay
3/4Rozhodne sa neodporúča snažiť sa v lete "dojazdiť" staré zimné pneumatiky so vzorom nižším ako štyri milimetre. Pneumatiky určené na zimné obdobie sú totiž zložené z iného materiálu a pri vyšších teplotách sa zahrievajú viac, než letné pneumatiky. Následne tak hrozí riziko defektu. Okrem toho sa výrazne predlžuje brzdná dráha či zvyšuje spotreba paliva. Väčšie zahrievanie pneumatík a vyšší "apetít" auta môžu spôsobiť aj podhustené kolesá. Nezanedbávajte preto kontrolu tlaku, pričom tú správnu hodnotu nájdete zvyčajne napísanú na viečku palivovej nádrže či na B stĺpiku po otvorení dverí vodiča. To isté platí aj pre prípadné rezervné koleso (možnosťou je dnes aj sada na opravu defektu). HN/Radoslav Petrík
4/4HN/Radoslav Petrík