Len máloktorý druh áut je taký diskutovaný ako práve elektromobily. Najčastejší argument zarytých odporcov je, že tieto vozidlá sú náchylnejšie na požiar - a nezabudnú dodať, že keď už raz začne batériové auto horieť, že veľmi náročné ho uhasiť.
Presné počty nepoznáme
Slovenský portál Živé sa preto pozrel na to, ako tieto obavy vyzerajú v realite. Zároveň však pripomína, že koncentrácia elektromobilov v našej krajine patrí k najnižším v rámci členských krajín Európskej únie. Môže za to najmä ich cena.
Podľa Slovenskej asociácie pre elektromobilitu si u nás dovedna našlo svojich majiteľov približne 10-tisíc elektromobilov. Predaje plug-in hybridov sú podobné a portál pripomína, že aj keď tieto čísla nie sú úplne presné, poskytujú ako-taký reálny obraz o stave trhu. A koľko z nich reálne skončilo v plameňoch?
Koľko ich reálne zhorelo?
Vedúci oddelenia operatívneho riadenia, odboru hasičských jednotiek, plukovník Juraj Klátik pre Živé uviedol: „V roku 2023 evidujeme 6 požiarov elektromobilov a 45 dopravných nehôd elektromobilov.“ Neskôr však upresnil, že toto číslo sa týka nielen čistých elektromobilov, ale aj hybridov a plug-inov.
Z pohľadu áut, ktoré sú poháňané výhradne trakčnou batériou, zhoreli na Slovensku len tri. Web dodáva, že v tomto roku bol zatiaľ zaznamenaný jediný prípad požiaru elektromobilu, ktorý sa odohral v Miloslavove, neďaleko Bratislavy. Išlo však o dielo podpaľača.