Reuters
StoryEditor

Značka Gucci šokovala módny svet: Kabelky vymenila za ľudské hlavy

28.02.2018, 12:56
Značka Gucci predstavila na milánskom týždni módy svoju novú kolekciu na jeseň/zimu 2018-19.

A strhla na seba jednoznačne najviac pozornosti, píšu Lidovky.

Model a modelka, ktorí si v rukách nesú svoju vlastnú hlavu. Dizajn, ktorý neosobnými bielymi svetlami a sterilnou zelenou pripomína chirurgickú sálu, vrátane operačného lôžka. Iný model má v ruke draka, ktorý akoby vypadol zo stredoveku.

​Prehliadka na jeseň a zimu 2018/19 talianskej značky Gucci vzbudila rozhodne najviac pozornosti. V Miláne sa tradične ukazujú slávne módne domy ako Fendi, Prada alebo Versace.

Podľa Alessandra Micheleho, módneho návrhára Gucci, hlavnou témou kolekcie bola identita. Inšpiroval sa okrem filozofa Michela Foucaulta aj esejou z roku 1984 Cyborg Manifesto (D.J. Harawayová). Kyborg v nej ruší putá medzi pohlaviami, ale aj medzi ľudskými a zvieracími bytosťami. 

Alessandro Michele nahradil návrhárku Fridu Giannini vo vedení značky pred tromi rokmi. Ako prvý zrušil tradičné rozdelenie kolekcie na dámsku a pánsku. Modelov a modelky poslal na mólo spolu. Pre tento rok pripravil do kolekcie 90 lookov, to znamená kompetného oblečenia od hlavy po topánky. 

Človek - kyborg
Michele sa inšpiroval obľúbenými 70. rokmi. Veľkú pozornosť vzbudili aj pokrývky hlavy, či už išlo o farebné kukly alebo hodvábne folklórne šatky.

Gucci a Dior po kritike prestanú využívať vychudnuté modelky

Aj keď sa jeho práca môže zdať na prvý pohľad šokujúca,  rozhodne žne pozornosť tlače aj zákazníkov. Za minulý rok sa obrat značky zdvihol o 40 percent a dosiahol takmer 6,5 miliardy eur. 

Je to takmer polovica obratu celej skupiny Kering (viac ako 14 miliárd eur), kam Gucci spolu s ďalšími značkami ako je  Bottega Veneta, Saint Laurent alebo Balenciaga spadá.

Francois Pinault, majiteľ skupiny a manžel herečky Salmy Hayekovej sa nechal počuť, že značka Gucci bude o pár rokov rovnako vplyvná ako je Louis Vuitton pre konkurenčnú skupinu LVMH Bernarda Arnaulta.

A čo tie ľudské hlavy, ktoré vzbudili toľko pozornosti? Niektorí si dokonca mysleli, že ide o birazné kabelky. Vyrábať ich začali pomocou najmodernejších technológií viac ako pol roka pred prehliadkou v Miláne.

menuLevel = 2, menuRoute = style/dizajn, menuAlias = dizajn, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
19. apríl 2024 02:28