Zdroj: Instagram/dobrotovamonika

Slovenky, ktoré si prešli premenou: Nebudeme si klamať, sme ženy a chceme vyzerať čo najlepšie

Dominika Pacigová 21.07.2021, 08:00

Spísali sme príbehy mladých báb, ktoré si prešli premenou a dnes motivujú aj ostatných. K chudnutiu sa vyjadrila aj fitness trénerka, ktorá objasnila, ako sa vyhnúť najčastejším chybám, ktorých sa zväčša dopúšťame.

Lajkuj Brainee.sk na Facebooku

Keď sa žena rozhodne schudnúť, zväčša chce čím skôr vyzerať čo najlepšie. Aké následky ale môže mať rýchle a nárazové chudnutie? Koľkokrát do dňa by sme mali jesť, aby sme zhodili kilá navyše, a zároveň neublížili nášmu telu? Na tieto, ale aj ďalšie otázky odpovedala výživová poradkyňa a fitness trénerka Andrea Cenkerová. Pre Brainee prehovorili aj mladé baby, ktoré si prešli premenou a rozhodli sa žiť zdravšie.  

Šport a zdravá strava sa stali súčasťou jej života

Keď Monika zbadala na váhe trojciferné číslo, povedala si, že už nemôže čakať do zajtra. Spočiatku cvičila s trénerom, s odstupom času už sama. Jej najväčšou motiváciou boli výsledky, ktoré dosahovala, a progres, ktorý si všímalo aj jej okolie. „Nebudeme si klamať, sme ženy, chceme vyzerať čo najlepšie, a preto som chcela ísť na maximum,“ uviedla Monika Dobrotová.

Šport a zdravá strava sa stali súčasťou jej života. „Už nejde len o udržiavanie si váhy, je to životný štýl, ktorý milujem a nikdy s ním nechcem skončiť,“ prezradila a dodala, že ľuďom z Levíc a okolia, ktorí chcú pracovať na svojom tele, ale nevedia, ako začať, sa snaží pomôcť.

Zdroj:  Instagram/dobrotovamonika
Zdroj:  Instagram/dobrotovamonika

​​Vstúpila si do svedomia 

Premenou si prešla aj Dominika. Jej najväčšou motiváciou bolo udržať si rodinu, zatiaľ čo hnacím motorom bol jej syn. „Mala som na výber – buď si vstúpim do svedomia a udržím si rodinu, alebo sa budem ľutovať a naďalej utápať v jedle,“ skonštatovala.

Predtým, ako si prešla premenou, skúšala rôzne diéty, no po istom čase s nimi skončila. Potom sa však rozhodla, že bude jesť s rozumom a pridá k tomu aj pravidelný pohyb. „Je to jednoduché, a pritom tak ťažké,“ objasnila.

Na Instagrame sa prostredníctvom svojej premeny snaží motivovať aj ostatné ženy. Jej motto je – začni sa mať rád, to je začiatok šťastia.

Zdroj:  Instagram/domca08
Zdroj:  Instagram/domca08

Výsledky ju motivovali makať ďalej 

Ďalšej Dominike sa podarilo schudnúť prostredníctvom úpravy stravy a cvičenia. „Strava je základ. Ľudia nemusia byť aktívnymi športovcami, aby si dopriali kvalitnú stravu,“ povedala. 

​Približne tri mesiace mala trénerku, naučila sa nové cviky, správnu techniku a prebrala s ňou aj jedálniček. Trénera odporúča všetkým, ktorí chcú začať cvičiť, ale nevedia, ako na to, prípadne potrebujú nakopnúť.

Dominika je však presvedčená o tom, že človek si musí nájsť aktivitu, ktorá ho baví a prináša mu radosť. „Je úplne jedno, čomu sa venuješ. Výsledky sa skôr či neskôr dostavia, a to bolo mojou najväčšou motiváciou. Telo dokáže úžasné veci. Keď človek s odstupom času vidí výsledky, je o to motivujúcejšie pokračovať,“ doplnila.

Zdroj:  Instagram/dominika_kacar

Chyby pri chudnutí 

Ak aj ty plánuješ zhodiť kilá navyše, mal by si si prečítať rady odborníčky. Najčastejšou chybou pri chudnutí je podľa fitness trénerky to, keď ľudia hladujú celý deň alebo obmedzujú príjem kalórií na minimum, a potom večer zjedia čokoľvek, čo im príde pod ruku. Pri chudnutí by sme taktiež nemali hľadieť len na číslo, ktoré ukazuje váha. „Vždy je dôležité to, čo nám ukáže zrkadlo. Postava sa formuje aj v prípade, že váha nejde dole rýchlo,“ vysvetlila Andrea Cenkerová.

Ďalej poukazuje na to, že ženy, ktoré cvičia, by mali prijímať 1,5 až 2 gramy bielkovín na kilogram hmotnosti. Taktiež by mali dbať na pitný režim a vypiť aspoň 0,4 litra vody na 10 kilogramov hmotnosti. Vyhýbať by sa pritom mali sladeným nápojom. 

Ženy podľa jej skúseností chcú rýchlo schudnúť, a preto niektoré prechádzajú na rôzne detoxikačné kúry. „Tie môžu mať negatívny dopad na organizmus a hormonálnu sústavu. Negatívnym dôsledkom rýchleho chudnutia môže byť strata menštruácie, vypadávanie vlasov, zhoršenie kvality pleti, nechtov či častá únava,“ poznamenala a dodala, že z dlhodobého hľadiska práve preto odporúča zveriť sa do rúk výživovému poradcovi alebo fitness trénerovi, ktorý sa špecializuje na výživu.

Odporúča kombinovať posilňovací tréning s kardiom. Veľký dôraz treba klásť aj na stravu. To, koľkokrát do dňa by sme mali jesť, nie je podľa nej až tak podstatné. „Skôr by som sa zamerala na to, aký celodenný kalorický príjem budeme mať. Dôležité je skĺbiť zdravý životný štýl so súkromím a prácou. Taktiež vytrvať. Keď si dáme cieľ, treba ísť striktne za ním,“ pripomenula.

Chce byť najlepšou verziou samej seba 

Fitness trénerka koučovala napríklad Miriam Šlebodovú. Tá od detstva športovala, chodila na rôzne športové súťaže a pohyb vždy milovala. Potom však mala obdobie, keď sa prestala hýbať. Jedného dňa sa rozhodla, že začne chodiť do fitka. Spočiatku trénovala sama, no nevedela, ako by mala správne cvičiť, a preto oslovila Andreu Cenkerovú. 

Miriam však nechcela chudnúť, postavu len formovala. „Keď prišli prvé výsledky a videla som, ako sa moje telo mení, už nebolo cesty späť. Mojou najväčšou motiváciou je stále napredovať a byť tou najlepšou verziou samej seba,“ uzavrela s tým, že postavu si udržiava pravidelným tréningom, pričom dbá aj na stravu.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa A N D Y F I T T ? (@andreacenkerova)

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa A N D Y F I T T ? (@andreacenkerova)