Tučný T-Rex. Vedci vytvorili jeho najpresnejšiu podobu

18.10.2018, 13:10
Autor:
sansan
Pokúsiť sa predstaviť si, ako dinosaury skutočne vyzerali pred 66 miliónmi rokov, nie je ľahká úloha.

Teraz tím umelcov a paleontológov zostrojil to, čomu oni hovoria, najpresnejší obraz Tyrannosaura Rexa vôbec, vytvorený vrstva po vrstve z najnovšieho výskumu, ktorý máme o tom stvorení, píše Science Alert.

A nie je to úplne to, čo si pamätáme z Jurského Parku. Toto je bucľaté zviera s hladkou kožou, s drobnými predlaktiami a veľmi nízkym ťažiskom. Snáď najväčšou zmenou je absencia peria, ktoré podľa niektorých odborníkoch nebolo na T-Rexovi vidieť. RJ Palmer

"Tím pracoval s kostrou, strávil mesiace tým, aby boli svaly správne a výsledky sú teraz k dispozícii všetkým, aby ich mohli vidieť. Rovnako ako pri každej rekonštrukcii sú samozrejme aj niektoré detaily, ktoré nemôžeme vedieť, a konkurenčné výklady, ktoré sú rovnako pravdepodobné, ale môžem úprimne povedať, že to bol najväčší pokus o obnovu vyhynutého zvieraťa, na ktorom som pracoval," hovorí paleobiológ Scott Hartman, ktorý konzultoval projekt.

​​​Vedením nových konceptov bol poverený RJ Palmer, ktorý prešiel viac ako 20 publikovaných prác o T. Rexovi a jeho fyziognómii. Pozrel sa najmä na dokument z roku 2017 naznačujúci, že T. Rex nebol na určitých miestach operený, ako sa predtým predpokladalo. V skutočnosti  pravdepodobne nebolo operený vôbec.

Rovnako ako všetko ostatné na tejto snímke, aj otázka operenia je na diskusiu, ale Palmer a jeho tím si myslia, že majú doteraz najlepšie vyobrazenie na základe aktuálnych dôkazov. RJ Palmer

​Obrovská maľba finálnej vizualizácie, ktorú vytvorili za 320 hodín, bude súčasťou expozície v New Mexico Museum of Natural History and Science.

01 - Modified: 2024-01-22 16:18:16 - Feat.: - Title: Otepľovanie mení život kozorožcov, podľa vedcov je to zlovestné znamenie 02 - Modified: 2023-12-04 15:55:07 - Feat.: - Title: Dinosaury môžu byť dôvodom, prečo sa nedožívame 200 rokov 03 - Modified: 2023-09-22 13:00:00 - Feat.: - Title: Ako by vyzeral svet, keby dinosaury nevyhynuli? Zrejme by stále pobehovali po Zemi, no má to jeden háčik 04 - Modified: 2023-09-19 05:51:00 - Feat.: - Title: Parížska aukčná sieň ponúkne kostru vzácneho dinosaura 05 - Modified: 2023-08-14 13:53:45 - Feat.: - Title: Vedci rozrezali 200 miliónov rokov staré vajíčka parazitov. Miesto, kde ich našli, ťa určite prekvapí