1/16Riaditeľ Diagnostického centra Záhorská Bystrica, diagnostická trieda.archív Martina Čepčeka/Dominika Pacigová
2/16Je streda. Škola bežne končí tesne pred druhou poobede, no počas jedného dňa v týždni majú chlapci zážitkové vyučovanie. Práve v deň, keď sme navštívili diagnostické centrum, odchádzajú po desiatovej prestávke do múzea.Dominika Pacigová/
3/16Konflikty nie sú v diagnostickom centre ničím výnimočným.Dominika Pacigová
4/16Chodby po odchode chlapcov zívajú prázdnotou.Dominika Pacigová
5/16Izba, v ktorej sú ubytovaní chlapci.Dominika Pacigová
6/16Izba, v ktorej sú ubytovaní chlapci.Dominika Pacigová
7/16V rámci vzdelávania sú zriadené dve diagnostické triedy, v každej z nich môže byť maximálne osem žiakov.Dominika Pacigová
8/16Každý zo študentov má individuálny študijný plán.Dominika Pacigová
9/16Prichádzajú sem aj chlapci, ktorí sú šikovní, no vedomostná úroveň je všeobecne veľmi nízka. Jedným z hlavných dôvodov ich umiestnenia je masívne záškoláctvo. Máme tu aj takých, ktorí nevedia čítať ani písať. Niektorí nenávidia školu, učiteľov a majú problém s autoritami, konštatuje učiteľka Eva Klinková.Dominika Pacigová
10/16Minimálna dĺžka pobytu v diagnostickom centre je tri až šesť mesiacov.Dominika Pacigová
11/16Menší rozruch vystrieda o pár minút ticho. Chodby po odchode chlapcov zívajú prázdnotou.Dominika Pacigová
12/16Diagnostické centrum predstavuje polootvorené zariadenie. Klienti preto majú množstvo voľnočasových aktivít.Dominika Pacigová
13/16Pokiaľ sa naučia zvládať rôzne situácie, vyhrali sme, približuje sociálna pedagogička Božecová.Dominika Pacigová
14/16Chlapci prichádzajú so spisovou dokumentáciou, v ktorej majú základné informácie o tom, prečo sa dostali do špeciálneho výchovného zariadenia výchovnej prevencie.Dominika Pacigová
15/16VIP.Dominika Pacigová
16/16Riaditeľ Martin Čepček.archív Martina Čepčeka