Warner Bros. Discovery
StoryEditor

WarnerMedia sa spája s Discovery. Chce tak lepšie konkurovať Netflixu a Disney+

02.02.2022, 08:20
Autor:
redredČTKČTK
Nová spoločnosť bude vlastniť viac ako 100 mediálnych značiek.

Americká telekomunikačná spoločnosť AT&T oddelí svoju mediálnu súčasť WarnerMedia do samostatnej spoločnosti a tú spojí s Discovery. Transakciou za 43 miliárd dolárov (38 miliárd eur) vznikne mediálna spoločnosť, ktorá bude schopná konkurovať aj firmám Netflix a Walt Disney.

Bude vlastniť viac ako 100 mediálnych značiek, vrátane filmového štúdia Warner Bros a televíznych staníc HBO, CNN, Cartoon Network, HGTV, Food Network, Eurosport alebo Animal Planet. Do portfólia WarnerMedia patrí aj streamovacia platforma HBO Max, ktorá bude čoskoro dostupná aj na SLovensku.

​Akcionári AT&T bodu mať v novej firme nazvanej Warner Bros. Discovery podiel 71 percent. Ku každej akcii AT&T, ktorú vlastnia, dostanú 0,24 akcie Warner Bros. Discovery. AT&T mimoriadne vyplatí dividendu 1,11 dolára za akciu. To je menej ako v predchádzajúcom roku, keď dividenda predstavovala 2,08 dolára.

Dohoda o vyčlenení WarnerMedia bola oznámená už vlani, finančné podrobnosti ale boli zverejnené až teraz. Transakcia by mala byť dokončená v druhom štvrťroku.

Mediálny konglomerát Time Warner kúpila  AT&T v roku 2018 za 85 miliárd dolárov (75,5 miliardy eur). Akvizíciou sa snažila vytvoriť mediálny a telekomunikačný gigant, ktorý by kombinoval obsah a distribúciu. To sa ukázalo ako nákladná stratégia, pretože firma sa súčasne snažila rozšíriť bezdrôtové služby novej generácie. AT&T sa kvôli svojim ambíciám tiež výrazne zadĺžila.

Transakcia má vysoké zadlženie AT&T pomôcť znížiť. Vo štvrtom štvrťroku čistý dlh firmy predstavoval 156,2 miliardy dolárov. V tomto roku tiež AT&T plánuje kapitálové výdavky 20 miliárd dolárov – investovať chce hlavne do širokopásmových internetových služieb a bezdrôtových sietí 5G.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 11:21