Zdroj: Pexels.com/Viktoria Slowikowska

Má viac vitamínu C ako citrón a zlepšuje náladu. Táto potravina by nemala chýbať v tvojom jedálničku

TASR 19.09.2021, 14:00

Žltá, zelená či červená. Ktorú máš najradšej?

Lajkuj Brainee.sk na Facebooku

Všetky druhy papriky bez ohľadu na farbu sú významnou zásobárňou vitamínov. Vitamínu C je v nej viac ako v citrónoch. Na sociálnej sieti to pripomenul Regionálny úrad verejného zdravotníctva Bratislava hlavné mesto.

Paprika obsahuje najmä vitamíny B, C a K a mix rôznych minerálnych látok, ako je vápnik, draslík, fosfor, železo a horčík. 

Neobyčajné benefity obyčajnej potraviny

Zelená paprika je tiež zdrojom kyseliny listovej. „Už tri papriky pokryjú celodennú potrebu tohto vitamínu, ktorý je nevyhnutný nielen v tehotenstve na zdravý vývoj dieťaťa, ale má pozitívne účinky aj na krvotvorbu, chráni srdce, upokojuje a zlepšuje náladu,“ spresnil RÚVZ. Dodal, že v zelených plodoch je viac vitamínu E, silného antioxidantu, ktorý sa často nazýva vitamín mladosti.

​Ak je paprika pálivá, spôsobuje to kapsaicín, ktorý sa nachádza najmä v semienkach. „Kapsaicín zlepšuje krvný obeh, podporuje trávenie, znižuje hladinu cholesterolu, tukov a cukru v krvi. Vedecké výskumy ukazujú, že kapsaicín je schopný zastaviť rast rakovinových buniek a môže mať chemopreventívny účinok,“ priblížil RÚVZ.

Žlté papriky sú zas vhodné pre oči a tie oranžové obsahujú veľa alfa- a gamakaroténu, ktorý udržiava pružnosť pľúcneho tkaniva a kože. „Červené kusy sú úplne dozreté a obsahujú jedenásťkrát viac betakaroténu ako zelené a, navyše, aj lykopén, ktorý chráni pred rakovinou prsníka, prostaty, močového mechúra, pankreasu a maternice,“ doplnil RÚVZ.