Koncepcia výstavby diaľnic a rýchlostných ciest do roku 2006 by nemala obsahovať výraznejšie zmeny. Aktualizácia projektu však kalkuluje s ročným zvyšovaním prostriedkov zo štátneho rozpočtu na výstavbu o 500 až 700 miliónov korún, čo pôvodný projekt nedodržiaval. Kým v budúcom roku sa táto zásada neuplatní a štát rovnako ako v tomto roku poskytne 8,5 miliardy korún, v ďalších rokoch sa budú tieto príspevky zvyšovať. Suma na rok 2005 prevyšuje 10,9 miliardy a v nasledujúcom roku to bude o približne 600 miliónov korún viac. Do roku 2006 by tak rezort dopravy mal odovzdať do užívania zhruba 28 kilometrov diaľnic, viac ako 17 kilometrov dvojpruhových a 20 kilometrov štvorpruhových rýchlostných ciest, ako aj necelé tri kilometre diaľničných privádzačov.
Zdrojmi výdavkov budú okrem emisií cenných papierov aj čiastočné úvery. Môže ich poskytnúť Európska investičná banka (EIB), Európska banka pre obnovu a rozvoj a ďalšie bankové domy. EIB dosiaľ navrhla úver 350 miliónov eur a podobne ako v posledných rokoch sa na výstavbe slovenských diaľnic bude podieľať aj fond ISPA. V tomto roku poskytol príspevok na výstavbu diaľničného úseku D1 Bratislava Viedenská cesta -- Prístavný most. Medzi najvýznamnejšie projekty, ktoré budú spolufinancovať fondy EÚ, patria aj úseky R1 Žarnovica -- Šášovské Podhradie a R2 Ožďany -- preložka.
Možným problémom, ktorý vláda očakáva pri plnení harmonogramu, je napríklad spoplatnenie diaľnic a rýchlostných ciest formou elektronického mýta, čo by si vyžadovalo osobitnú investíciu z predpokladaných výdavkov, ale aj obmedzenie európskych zdrojov či náročnosť prípravy stavieb. Diaľničnú sieť na Slovensku tvoria diaľničné ťahy D1 až D4 v celkovej dĺžke 659 kilometrov a 874-kilometrovú sieť rýchlostných ciest ťahy R1 až R6.
Predbežný plán čerpania fondov EÚ ( v mil. Sk)
2003 2004 2005 2006 Zostatok po roku 2006
ISPA 0,329 0,37 0,427 0 0
Kohézny fond 0 1,00 2,40 2,90 10,57
Štrukturálny fond 0 0,2 0,95 1,85 3,21
Spolu: 0,329 1,57 3,78 4,75 13,78
Zdroj: MDPT SR
StoryEditor