StoryEditor

Po British Airways prichádza aj Dell

11.11.2002, 23:00

Presťahovanie zákazníckeho centra leteckej spoločnosti British Airways z Londýna do Bratislavy a z toho vyplývajúca investícia 20 mil. Sk sa po roku javí ako dobrý krok. Vyplýva to z analýzy tohto leteckého prepravcu, ktorý ako jediný zo svetových aeroliniek prevádzkuje svoje nadnárodné zákaznícke centrum na Slovensku. Premiestnenie zákazníckeho centra zlepšilo servis a kvalitu služieb, ktoré British Airways poskytuje zo Slovenska devätnástim krajinám strednej a východnej Európy.
Po britskej leteckej spoločnosti sa zákaznícke Call centrum chystá na Slovensku otvoriť aj americký producent výpočtovej techniky Dell Computer Corporation. Podľa predstaviteľov koncernu je tento projekt, ktorý by sa mal zrealizovať do konca decembra tohto roka, z hľadiska prílevu zahraničných investícií prelomový, pretože po niekoľkých rokoch prichádza na Slovensko opäť investor z oblasti high-tech.
Podobne ako v prípade British Airways aj pri Dell vyznel v prospech Bratislavy predovšetkým dostatok ľudí so znalosťou angličtiny a zároveň znalosti jedného zo štyroch jazykov národov strednej a východnej Európy, čiže češtiny, poľštiny, maďarčiny alebo ruštiny. Dôležitá bola aj všestrannosť, ochota učiť sa, analytické a matematické myslenie budúcich zamestnancov. Všetky tieto predpoklady sa na Slovensku naplnili, a to za nižších mzdových nákladov ako v západnej Európe. British Airways vysoko hodnotí technickú vyspelosť a otvorenosť krajiny novým investíciám. Preukázaná efektívnosť investícií v kombinácii s kvalitnou a lacnou pracovnou silou núti British Airways uvažovať aj o ďalších projektoch v SR.
Spoločnosť Dell si vybrala Bratislavu spomedzi viacerých lokalít v Maďarsku, Poľsku a Českej republike po rozsiahlych konzultáciách a prieskume regiónu, ktorý sa nezameral len na cenu, ale aj úroveň pracovnej sily. "V prospech Slovenska rozhodli jazykové znalosti a vysoký štandard matematických a technických znalostí populácie," potvrdil manažér projektu Roman Kuruc z agentúry SARIO, a. s., Bratislava.
Call centrum spoločnosti Dell bude poskytovať služby a podporu malým a stredným podnikom a zákazníkom z Nemecka a východoeurópskych krajín. Firma predpokladá, že v zákazníckom centre bude pracovať asi 120-členný tím. "Činnosť Call centra sme doteraz zabezpečovali dodávateľmi z Nemecka. Jeho presunutím do Bratislavy chceme zefektívniť technickú podporu i podporu predaja," uviedol generálny riaditeľ slovenskej pobočky Dell Bernhard Hauer.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. apríl 2024 03:14