O význame výchovy umelecky nadanej mládeže nemá význam meditovať. Podporovať talenty sa vyplatí z viacerých pohľadov -- pestujeme v nich cit pre umenie, vzťah k nemu a ku kultúre vôbec. V prospech zachovania základných umeleckých škôl hovorí aj to, že ide o istú prípravku budúcich profesionálov. Tí boli, sú a budú pre spoločnosť vždy dôležití -- myslí si akademický sochár Milan Struhárik. Sám je už štyridsať rokov popri svojej výtvarnej a sochárskej tvorbe aj učiteľom na Základnej umeleckej škole (ZUŠ) v Novom Meste nad Váhom. Za deťmi do "svojej" výtvarnej triedy chodí rád, práca s nimi je pre neho aj inšpiráciou vo vlastnej umeleckej tvorbe. Aj preto je otázka odmeny za túto "nadprácu" -- ako ju sám nazýva -- nepodstatná a jej výška smiešna. Iba...
Zostáva vám 85% na dočítanie.