StoryEditor

Online, ale nenápadne!

28.07.2003, 00:00
Najväčší americkí zadávatelia internetovej reklamy začínajú stavať na reklamu, ktorá neobťažuje, ale naopak -- nesie pridanú hodnotu. Vyhrá konečne zákazník?

Kým slovenskí inzerenti ešte stále len diskutujú o efektivite internetovej reklamy, v zahraničí už majú tento spor vyriešený a sú opäť o krok ďalej. V súčasnosti už najväčší americkí internetoví prevádzkovatelia pristupujú k dohodám, ktoré im umožnia ešte lepšie využívanie jednotlivých foriem reklamy v sieti.

Bannerová slepota. Americkí zadávatelia aj prevádzkovatelia online reklamy sú však napriek všetkému nešťastní. Od roku 1994, keď sa na webových stránkach objavili prvé grafické reklamy, sa záujem o tzv. bannery, teda reklamné plochy, ustálil na hranici 0,1 až 0,6 %. Dlhší čas sa tiež hovorí o "bannerovej slepote" a čoraz viac užívateľov si inštaluje programy, ktoré reklamy jednoducho blokujú tak, že sa nezobrazia. V tomto prípade boli posledným klincom do rakvy online reklamy tzv. pop-up okná (samostatné reklamné...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = dennik/iformat, menuAlias = iformat, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
25. apríl 2024 11:56