StoryEditor

Vlastné kapacity vychádzajú lacnejšie

14.11.2004, 23:00

Neografia Martin sa snaží vykonávať čo najviac údržby majetku vlastnými kapacitami. Je to podľa jej technického riaditeľa Milana Sporku lacnejšie a operatívnejšie ako nákup týchto služieb v externých firmách. Navyše to firme dáva možnosť usmerniť a sústrediť údržbárske kapacity na riešenie najpotrebnejších úloh. Toto rozhodnutie podporuje aj skutočnosť, že martinský podnik využíva výrobné zariadenia v nepravidelných pracovných zmenách.
Pracovníci údržby tiež inštalujú nové výrobné zariadenia, vyrábajú menšie zariadenia a náhradné dielce. Pri nákupoch nových výrobných zariadení absolvujú školenia v dodávateľských firmách.
Vedenie martinskej Neografie sleduje a pravidelne vyhodnocuje nákladovosť údržby a opráv. V širšom zabezpečovaní údržby vlastnými kapacitami vidí podnik priestor na znižovanie jej nákladovosti. Týmto smerom sa preto plánuje orientovať aj v budúcnosti. Externé dodávky predpokladá len pri niektorých činnostiach na ktorých vykonávanie nemá oprávnenie.
Podobne sa dá znižovať finančná náročnosť dodávok náhradných dielcov. Dôležité je zabezpečovať ich čo najviac prostredníctvom vlastnej výroby, či v kooperácii v tuzemsku.
"Napriek rastu technickej zložitosti nových zariadení sa nám darí udržiavať zhruba na rovnakej úrovni ukazovateľ vyjadrujúci pomer stratových hodín vzniknutých z titulu porúch strojov na celkových kapacitných hodinách. To svedčí o pomerne stabilnej úrovni starostlivosti o hmotný majetok," hovorí Sporka.
Vzhľadom na značný rozsah prevádzkovaného hmotného majetku podnik nemá zavedený pravidelný systém údržby na všetkých výrobných zariadeniach. Využíva diferencovaný prístup a plánovanú údržbu vykonáva najmä v rozhodujúcich výrobných zariadeniach. Cieľom Neografie je v týchto zariadeniach postupne zaviesť systém TPM (Totálne produktívna údržba), čiže prenášať zodpovednosti za údržbu na obsluhu zariadení. V budúcnosti sa chce tiež podrobnejšie zaoberať problematikou operatívnej údržby a údržby po poruche. V súvislosti s tým plánuje zaviesť informačný systém, ktorý bude evidovať hlásenia o vzniku porúch, termíny nástupu údržby na ich odstránenie, ako aj termíny jej samotného odstránenia.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
24. apríl 2024 21:10