StoryEditor

Trnava v roku 2006

Možno práve takto bude Trnava vyzerať. Na to, aby sa mesto dopracovalo do štádia, keď investícia desaťročia začne zarábať, ho čakajú tri ťažké roky. Po príklad netreba chodiť ďaleko. Český Kolín, kde PSA Peugeot Citroën spolu s Toyotou takisto stavajú automobilku, je rok popredu. Aké sú jeho skúsenosti?
  • Európska dvojka: PSA Peugeot Citroën
  • Slovensko - automobilová veľmoc
  • PSA znepokojil Prílohy
  • Dodávatelia cítia šancu
  • "Máme skutočne našponovaný mestský rozpočet, pretože všetko dávame na priemyselný park. Zisk z neho však nebude skôr než v roku 2005. A dovtedy bude mesto dávať peniaze len na najnevyhnutnejšie opravy. Takže sa odložia veci, ktoré treba urobiť každý rok -- napríklad rekonštrukcia ciest," hovorí starostka Kolína Zdenka Majerová. Na niečo podobné by sa mali pripraviť aj Trnavčania. Na druhej strane, do Kolína sa podľa jeho starostky už teraz hrnú ďalší investori a čakajú na to, kedy sa dokončia haly Peugeotu a Toyoty, a potom začnú stavať aj oni. "Zisk, ktorý by mali priniesť, nebude len v podobe predaja pozemkov v zóne investorom, ale aj vo zvýšenom prísune daní, rozvoji služieb."
    Nehnuteľnosti v pohybe. Prvé, čo sa v Kolíne po zverejnení správ o novej automobilky stalo, bolo prudké zvýšenie cien bytov, domov a pozemkov. Za posledný rok zdraželi o 100 percent. V Trnave je ešte priskoro bilancovať, ale správa o rozhodnutí PSA stavať práve tu poriadne zamávala realitným trhom. Dagmar Baranová z realitnej kancelárie Kľúč to potvrdzuje: "Záujem o...

    Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
    Zostáva vám 85% na dočítanie.
    menuLevel = 2, menuRoute = dennik/hlavna-tema, menuAlias = hlavna-tema, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
    19. apríl 2024 16:33