StoryEditor

Nový Fiat Punto

09.06.2003, 00:00

Keď v roku 1993 nahradil modelový rad Fiat Punto úspešný typ Fiat Uno, predpovedali mu všetci, čo sa krútia okolo automobilov, veľký úspech. Že bude až taký veľký, si však trúfal predpovedať iba málokto. Vo svojej nevídanej kariére si Fiat Punto našiel vyše 5 miliónov európskych majiteľov a 25 medzinárodných porôt ho ocenilo, okrem iného, aj prestížnym titulom Európske auto roka. Nová generácia modelového radu Fiat Punto, ktorá sa blíži na trh, sa hrdo hlási k tomuto dedičstvu. Jedným dychom však treba zároveň konštatovať, že inovácie nového modelového radu sa dotkli samej podstaty tohto typu.
Nový Fiat Punto prichádza s prepracovanou karosériou, ktorá dostala ešte čistejšie línie, novú prednú časť s novou maskou, novú zadnú časť a nový interiér s hodnotnejšími materiálmi.
Fiat znova zachoval filozofiu dvoch základných karosárskych verzií. Trojdverová verzia má dĺžku 3,84 metra a päťdverová je o dva centimetre dlhšia.
Filozofia talianskeho producenta, ktorý chce ponúkať kompletne vybavené autá aj v nižších triedach, sa odzrkadlila aj v novej generácii Fiat Punto. Novinka ponúka najmodernejšie asistenčné systémy ako kontrolu jazdnej dynamiky ESP, ASR, MSR a dokonca systém Hill Holder, ktorý v spojení s automatickou prevodovkou bráni autu, aby sa pri zastavení smerom do kopca, keď vodič prestane držať brzdu, začalo spúšťať naspäť.
Najmodernejšie technológie ponúkajú satelitný navigačný systém Conect OBN, rádio s CD-prehrávačom a prehrávačom formátov MP3. Okrem skutočne širokej palety motorov ponúka nový modelový rad Fiat Punto dve automatické prevodovky -- Dualogic a Speedgear. V ponuke motorov nájdeme tri dieselové a štyri benzínové agregáty doplnené o kombinovaný systém Bipower, ktorý pracuje s kombináciou benzínu a zemného plynu. Medzi motormi je skutočným skvostom nový radový štvorvalcový dieselový common-rail s označením 1,3 Multijet 16v. Tento najmenší diesel s viacnásobným vstrekovaním paliva pod vysokým tlakom má výkon 51 kW pri 4 000 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 180 Nm je k dispozícii už od 1 750 otáčok za minútu. Maximálna rýchlosť nového Fiatu Punto s týmto motorom je 164 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 13,4 sekundy. To všetko pri kombinovanej spotrebe 4,5 litra nafty na 100 km.
Na opačnom konci motorovej palety je motor 1,8 16v s výkonom 96 kW (130 k) pre verziu HGT s Sporting a silný dieselový common-rail 1,9 Multijet s výkonom 74 kW (100 k). V ponuke sú, samozrejme, aj tradičné motory 1,2 8v, 1,2 16v a 1,4 16v, doplnené klasickým koncernovým motorom 1,9 JTD.

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 04:48