Yvona Menhartová
Brány najväčšieho medzinárodného stavebného veľtrhu Coneco 2002 sa zavreli, a tak môžeme začať pozorne prezerať všetky katalógy a prospekty, ktoré sme u vystavovateľov (podaktorí aj bezhlavo a chamtivo) pozbierali. No a ak sme si konečne nasporili dostatok finančných prostriedkov alebo po všetkých "papierových vojnách" získali úver na stavbu či prestavbu rodinného domu, možeme pomaly začať uskutočňovať dlhoročný sen o vlastnom bývaní, či aspoň o rekonštruovaní domčeku po starých rodičoch. Ak máme to šťastie, nie je žiadny problém. V prípade, že máme menej alebo tak akurát, zvažujeme aspoň o nejakej radikálnejšej inovácii. Najnovším módnym hitom sa stávajú plastové okná a bezpečnostné dvere. Nový dom to síce nie, ale aj to poteší. Pretože stále platí, že zmena je život a ten je dnes veľmi drahý, najmä čo sa týka bývania. Nechcem vás zaťažovať prepočtami úniku tepla pri "dobrých" oknách, či perfektne a dokonale izolovanom podkroví, ale každá dobrá investícia sa dvojnásobne vráti. Výstavy a veľtrhy sú aj miestom nečakaných stretnutí. Priateľa či známeho, ktorého sme nevideli rok, stretneme napríklad pri kotloch na kúrenie. No a z reči do reči prídeme na to, že obišiel všetky firmy a najväčší šok má z cenových rozdielov ponúkaných výrobkov. Ale máme zaručenú kvalitu?
Skrátka a dobre, po každej takejto výstave či veľtrhu si treba "oprášiť" staré, ale stále platné porekadlo, že dvakrát merať a raz rezať. A nezabudnime na to, že reklama je mocná čarodejka a aj tá môže niekedy zavádzať, ak nie klamať.
StoryEditor