StoryEditor

Zrušia trate a aj niektoré rýchliky

30.12.2002, 23:00

"Pravdepodobne od 1. februára roku 2003 Železničná spoločnosť, a. s., Bratislava zastaví dopravu na 26 lokálnych tratiach, čím sčasti vykryje zhruba miliardový schodok. V roku 2003 totiž dostane zo štátneho rozpočtu 4,3 mld. Sk namiesto požadovaných 5,7 mld. Sk," povedal pre HN hovorca Železničnej spoločnosti Miloš Čikovský. V januári bude Železničná spoločnosť rokovať so samosprávou o zabezpečení náhradnej autobusovej dopravy, čo je pre spoločnosť lacnejšie riešenie. Musí síce rátať s vyčlenením peňazí na autobusy, nebude však musieť platiť Železniciam SR za dopravnú cestu. V mnohých regiónoch sa však môže stať, že zrušením osobnej železničnej dopravy prídu ľudia z obcí o prácu. Napríklad v Trenčianskom samosprávnom kraji (TSK) to platí o trati medzi Nemšovou a Lednickými Rovňami, kde sú ľudia odkázaní na vlak. Predstavitelia TSK sú prekvapení direktívnym rozhodnutím o zrušení dopravy, pričom sa ich nik nepýtal na to, čo to regiónu prinesie a ako si s novou situáciou poradia. "Pokiaľ nedostaneme peniaze z ministerstva financií na dotácie SAD v Trenčíne a Prievidzi, nebudeme garantovať autobusovú dopravu na zrušených lokálnych tratiach. Obávam sa, že nevydržia ani terajšie, nieto aby pribudli nové linky," uviedol Pavol Krištof, riaditeľ Úradu Trenčianskeho samosprávneho kraja. Podľa Miloša Čikovského železničná spoločnosť uvažuje aj o redukcii rýchlikov na frekventovaných tratiach Bratislava -- Žilina -- Košice. "K 2. marcu roku 2003 upravíme grafikon dopravy, pričom od 15. januára 2002 sme podľa nového cestovného poriadku skrátili trasu jedného IC rýchlika z Prahy do Košíc, ktorý nebol vyťažený. Cestujúci z ČR do Tatier a Košíc musia prestupovať v Žiline na niektorý z rýchlikov, ktoré prichádzajú z Bratislavy a smerujú na východ," zdôraznil Miloš Čikovský.

menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
27. apríl 2024 04:11