StoryEditor

Rast trhu vonkajšej reklamy

13.06.2002, 00:00

Podľa členov Asociácie vonkajšej reklamy (AVR) v roku 2001 vzrástol trh vonkajšej reklamy približne o 30 %. Členské firmy asociácie, ktorá v súčasnosti združuje štyri subjekty, tvrdia, že z celkového objemu investícií do reklamy išlo na vonkajšiu reklamu 8,4 %, čo je porovnateľný pomer s ostatnými európskymi trhmi. Ako včera vyhlásili predstavitelia AVR, vo finančnom vyjadrení toto percento predstavuje sumu 418 miliónov Sk, ktorá sa vypočítava podľa katalógových cien a objemu predajnej plochy.
Dynamický nárast mal aj počet reklamných panelov: Členské subjekty AVR ich mali začiatkom vlaňajška 7 150 a v závere roka o 600 viac. Podľa predsedu AVR Ladislava Strašila je vonkajšia reklama jedným z najzložitejších médií na prevádzkovanie: "Pri umiestnení billboardu potrebujeme vyjadrenie ministerstiev dopravy, hospodárstva, financií, životného prostredia a pôdohospodárstva. AVR preto musí starostlivo monitorovať a pripomienkovať pripravované legislatívne zmeny." AVR bola založená 27. septembra 1994 a značná časť jej činnosti spočíva v riešení legislatívnych problémov procesu prípravy a uskutočňovania vonkajšej reklamy. Medzi najväčších investorov do prezentácie na billboardoch patrili vlani firmy z oblasti telekomunikácií, investičné spoločnosti, fondy a poisťovne. V objeme investícií do vonkajšej reklamy za rok 2001 bol prvý Globtel, AGW a EuroTel. V súčasnosti vzhľadom na blížiace sa parlamentné voľby pribudli k inzerentom politické strany. Predstavitelia AVR odhadujú ich podiel na tohtoročných tržbách na úrovni do 20 %.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. apríl 2024 16:43