Zdroj: unsplash.com

Ako nám rýchly internet zachránil kožu a kopec peňazí

Martina Bednárová 17.06.2021, 13:00

Nový web pre mladých bol v hlavách stvoriteľov už dlhšie. Prišla však pandémia a proces jeho vzniku vypálil inak, ako sme si plánovali. Ak ti niekto bude hovoriť, že je vďačný za 4G internet, vedz, že jeho najväčším fanúšikom som ja, šéfredaktorka portálu Brainee.

Lajkuj Brainee.sk na Facebooku

Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou Orange.

Slovné spojenie „prispôsobiť sa situácii“ nabralo posledné dva roky úplne nový rozmer. Od živnostníkov cez malých podnikateľov až po veľké mediálne domy. Plné open office kancelárie sa vyprázdnili, notebooky, slúchadlá, počítačové myšky či monitory sa stali nedostatkovým tovarom. Zavládol chaos – spoločnosť sa musela preorientovať. Niekde v tejto situácii vznikal doslova cez mobily a videohovory nový web Brainee. Myslím, že v histórii vzniku online médií to bolo prvýkrát. Minimálne na Slovensku.

Čitateľ vidí výsledok, za ktorým sú mesiace driny, stretnutí, brainstormingov, kooperácie s jednotlivými oddeleniami, ale aj postupné budovanie vzťahov, dôvery a najmä – rešpektu. Riadiacu pozíciu som nikdy nezastávala a zrazu som si mala vybudovať meno medzi mladými mileniálmi, ktorých pozornosť trvá v priemere 12 sekúnd. Cez obrazovku, chat, zoom. Zlyhanie nepripadalo do úvahy, o novej príležitosti viesť médium som totiž stihla povedať babke.

Nebola som úplne hodená do vody, keďže som mala za sebou skúsený tím pôsobiaci roky v úspešnom mediálnom dome. No keď sa ráno pripojili moji mladí redaktori na konferenčný hovor, bola som na to sama. Vedela som, že všetci majú od pása dole tepláky či kraťasy. V tom lepšom prípade. Aj ja som mala, a bolo to OK, lebo sme všetci sedeli v bezpečí domova. Skús však rozbehnúť takým štýlom interaktívny projekt, ktorý ma odzrkadľovať osobnosti redaktorov.

Na východe nič nie je? Lož. Je tam Orange

Vedela som teda jedno – bez spoľahlivého, rýchleho, stopercentného internetu sa nepohnem. Nechala som si poradiť ľahko dostupnou a zrozumiteľnou objektívnou štúdiou, čo doteraz považujem prvotné zvládnutie mojej funkcie a veľkú pomoc pri vzniku projektu. Podľa posledného nezávislého merania spoločnosti Systemics-PAB Sp. s o. o. v roku 2020, ako aj podľa testu spoločnosti Net Check publikovanom v marci tohto roka v technologickom magazíne Chip, má totiž Orange najlepšiu 4G sieť na Slovensku. Pre mňa jednoznačná voľba. Ide zároveň o najdostupnejšiu 4G sieť u nás, pokrývajúcu 99 percent populácie Slovenska. Rovnako si tento internet zaobstarali aj redaktori. Aj kvôli tomu, že väčšia z nich je z východného Slovenska. Hovorí sa, že tam nič nie je – lož. Je tam rýchly internet od Orangeu.

Naše každodenné niekoľkohodinové porady boli vďaka tomu tak autentické, ako sa len dalo. Jasný obraz, ostrý zvuk, žiadne „sekanie“ či vypadávanie prenosu. Bez toho by sme sa nepohli. Jediným rušivým elementom boli lokálne prerábky každého druhého suseda. Ale s tým sme sa museli zmieriť.

Z vlastnej skúsenosti už teraz viem, že začiatkom každého podnikania výrazne prospeje aj optimalizácia nákladov na telekomunikačné služby. Pandémia tento trend ešte zvýraznila. Širokú ponuku takýchto riešení pre podnikateľov rovnako nájdeš priamo v Orangei. Ale to ťa určite neprekvapí. Najväčší operátor totiž dôkladne myslí práve na začínajúcich odvážnych podnikateľov, rozbiehajúce sa projekty, startupy. Napríklad s balíkom pevných a mobilných služieb Love Biznis pre podnikateľov môžeš aktuálne získať dvakrát viac dát, extra bonus na nové zariadenie alebo 10-percentnú zľavu na paušál. To je niečo, čo ti pri rozbehu výrazne pomôže.

Keď na projekte záleží

Moje pôsobenie však neobsahovalo len každodenné porady s podriadenými. Každý, kto zakladá nový biznis, podnik, prevádzku vie, že v mnohom je odkázaný na známosti, svojich pracovných partnerov. V mediálnom svete to platí niekoľkonásobne viac. Potrebovali sme Brainee dostať ešte pred spustením do „éteru“. Aby o nás potenciálni klienti začuli skôr, ako launchneme obrovskú kampaň.

Zdroj:  unsplash.com

​Počiatočné náklady boli obrovské, a boli len naše. Žiadny sponzor, žiadna tretia strana. Ale peniaze zarobené mediálnym domom. Ako každá začínajúca firma aj my máme predikcie, podľa ktorých by sme sa chceli dostať o určitý počet mesiacov aspoň na nulu. Odvážne? Najmä vo svete pandémie áno. Prezentácia Brainee bola kľúčová. Napríklad agentúram, ktoré nám môžu sprostredkovať klientov. Som kontaktný človek, rada sa pekne oblečiem, namaľujem a postavím sa za niečo, čomu verím. Na zoome je neslušné stáť, oblečenie je takmer všetkým ukradnuté. Mala som pár minút na to, aby som zaujala a pomohla svojou troškou k finančnej stabilite.

Večer pred každou prezentáciou som si pripravila scenár, sadla za počítač a nahrávala svoje prezentácie. Dookola, odznova, učila som sa rozprávať, následne som si ukážky prehrávala, hodnotila, posielala šéfke a svojej mentorke na posúdenie. Za normálnych okolností by sme šli na večeru alebo pivo, kde by sme si stratégiu prešli. Začiatkom tohto roka to však nebolo možné a rýchly internet mi musel nahradiť nielen komunikáciu s blízkymi, ale podržať ma aj v mojich pracovných prioritách – že mi na Brainee záleží, rovnako ako záleží spoločnosti Orange na svojich klientoch. Či už ide o malých alebo o veľkých podnikateľov, alebo o novú šéfku webu pre mladých, ktorá si prišla z východu spraviť svoje miestečko v Bratislave.